Toyota zůstává největší automobilkou světa podle objemu prodeje

Japonská společnost Toyota Motor si v prvních třech čtvrtletích letošního roku udržela pozici největší automobilky světa podle objemu prodeje. Firma sice zaznamenala nárůst prodeje o pouhých 0,1 % na 7,412 milionu vozů, i tak ale opět překonala konkurenty General Motors a Volkswagen.
Americká GM již dříve uvedla, že její prodej v období od ledna do září stoupl téměř o 5 % na 7,25 milionu vozů. Německý konkurent Volkswagen zvýšil prodej rovněž o téměř 5 % na zhruba sedm milionů automobilů.
Toyota automobilku GM v čele světového prodeje automobilů vystřídala v roce 2008. GM byla do té doby světovým lídrem zhruba 70 let. V roce 2011 získal tento americký výrobce prvenství dočasně zpět, protože Toyota se potýkala s negativními důsledky ničivého zemětřesení v Japonsku a rozsáhlého svolávání aut do servisů.
Příští týden zveřejní Toyota výsledky hospodaření za druhé finanční čtvrtletí. Analytici předpokládají, že provozní zisk automobilky se v období od července do září v meziročním srovnání téměř zdvojnásobil na 616,5 miliardy jenů (118 miliard Kč).
Zdroj: ČTK
Aktuality
