Analytici: Za zpomalením růstu tržeb českých maloobchodů stojí kalendářní vlivy

Za výrazným únorovým zpomalením růstu maloobchodních tržeb v ČR stojí podle analytiků oslovených agenturou ČTK kalendářní vlivy. Oproti loňskému únoru chyběl letos v kalendáři jeden pracovní den.
"Únorové zpomalení růstu maloobchodních tržeb jde především na vrub kalendářním vlivům. Nemění tak nic na dosavadním příznivém vývoji spotřebitelské poptávky, a nebude tak pro ČNB představovat důvod k oddalování konce kurzového závazku," uvedl hlavní ekonom ING pro ČR Jakub Seidler.
Téměř pětinový růst internetových prodejů podle Pavla Kulhavého z PwC Audit potvrzuje, že i letos budou Češi zvyšovat své útraty v e-shopech. "Vedle spotřebního zboží či elektroniky se tam ve stále větší míře učí kupovat i potraviny a další zboží, pro které dosud chodili spíše do kamenných prodejen. Příznivý vývoj ekonomiky a spotřebitelský optimismus potvrzují i tržby za zbytné zboží. Příkladem může být téměř 7% růst tržeb za oblečení," dodal Kulhavý.
Maloobchodní tržby bez aut v únoru zpomalily meziroční růst na 0,6 % z lednových 5,6 %. Tržby za pohonné hmoty klesly o 2,2 % a za potraviny o 1,1 %. Obchodníci naopak utržili o 2,7 % více za nepotravinářské zboží.
Zdroj: ČTK