US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,77 %
NASDAQ+1,02 %
S&P 500+0,83 %
ČEZ-0,57 %
KB-0,86 %
Erste-1,10 %

Firmy: Kdo vydělal na MS ve fotbale? - 2. díl

Druhá část článku ukazuje, že nejen firmy, které šampionát sponzorovaly nebo technicky a jinak podporovaly, ale i samotné týmy, Jihoafrická republika a fotbalová federace nepřišly zkrátka.

Tomáš Poděbrad
Tomáš Poděbrad
16. 7. 2010 | 6:00

Seara

Náklady: Částka neupřesněna.

Výsledek:

Logo Seara, brazilské potravinářské společnosti, bylo zobrazováno na reklamních plochách během každého zápasu MS. Spojení s FIFA se firmě vyplatilo, když jen v prvním čtvrtletí tohoto roku díky propagaci fotbalu Seara zvýšila tržby o téměř 45 procent. "V celosvětovém měřítku je pro nás spojení s fotbalem tou nejlepší možnou reklamou. Dostaneme se k milionům dalších zákazníků, což je pro nás nejdůležitější," říká Marcos Molina dos Santos, finanční ředitel společnosti.

Yingli

Náklady: Konkrétní suma není známa. Čínská média však informovala, že společnost musela do MS investovat kolem 20 milionů dolarů.

Výsledek:

Firma specializující se na solární energii investicí neprohloupila. Její produkty byly vystaveny na speciálně určeném místě na Soccer City Stadium v Johannesburgu. "Místo je fantastické. Neexistuje snad lepší příležitost, jak prezentovat naše výrobky a zelenou energii," podotýká Robert Petrina, výkonný ředitel společnosti.

BP Africa

Náklady: Mezi 4,5 a 7,5 milionu dolarů plus miliony galonů ropy.

Výsledek:

BP Africa byla oficiálním dodavatelem pohonných hmot a plnila nádrže generátorů, které využívaly všechny televizní stanice. Oficiální automobilová flotila FIFA a všechny týmové autobusy samozřejmě tankovaly u katastrofou pošpiněné ropné společnosti.

Jihoafrická První národní banka (FNB)

Náklady: 30 milionů dolarů.

Výsledek:

Banka obdržela od FIFA exkluzivní reklamní plochy a marketingová a propagační práva ve finančním oddělení celého MS.

TELKOM

Náklady: Žádné. Téměř 30 milionů dolarů zaplatila jihoafrická vláda jako součást technologického rozpočtu mistrovství.

Výsledek:

Telekomunikační společnost poskytla na celý turnaj novou infrastrukturu pevných linek. Smlouva obsahovala i speciální reklamní práva v celé JAR.

PRASA

Náklady: 3,3 milionu dolarů ve formě technických vylepšení.

Výsledek:

Jihoafrická železniční společnost profituje hlavně díky zvýšené poptávce zahraničních turistů. Těch do Afriky zavítalo přes 400 tisíc. K tomu musíme přičíst necelý milion zákazníků přímo z Afriky.

JAR

Náklady: Přibližně 5 miliard dolarů.

Výsledek:

Odhaduje se, že MS 2010 vytvořilo a podpořilo téměř 700 tisíc pracovních míst. Ekonomice JAR přinese mistrovství přes 12 miliard dolarů. Zemi navštívilo přes 400 tisíc lidí, kteří průměrně utratili 4 tisíce dolarů. Navíc nepřímé investice a propagace JAR budou mít dlouhodobý přínos. Úspěšné MS totiž přinese do země množství nových investorů.

Fotbalové týmy

Náklady: Fyzická příprava a menší náklady.

Výsledek:

Vítěz celého mistrovství získá prémii 30 milionů dolarů. Každý další tým, kterému se podařilo na MS dostat, získal až 9 milionů dolarů: 1 milion jako příspěvek na náklady spojené s přípravou týmu a 8 milionů jako bonus, a to i v případě vyřazení v základní skupině. Veškeré prémie spojené s týmy se v letošním roce vyšplhaly až na 420 milionů dolarů. Jen pro představu, v roce 2006 to bylo 261 milionů a v roce 2002 154 milionů.

FIFA

Náklady: 1,2 miliardy dolarů.

Výsledek:

Podle federace by mělo toto mistrovství vydělat až 3,2 miliardy dolarů.

Dalších deset firem, které na MS ve fotbale slušně vydělaly

Zdroj: Business Insider

Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

3. 7.-Pavel Kohár
Informační technologie