Dceřiná společnost Kofoly se dohodla na akvizici divize nealkoholických nápojů chorvatské Badel 1862

Slovinský výrobce minerálních vod Radenska, dceřiná společnost české nápojářské skupiny Kofola ČeskoSlovensko, koupil divizi nealkoholických nápojů chorvatské společnosti Badel 1862. Divize dlouhodobě vykazovala ztrátu a společnost oznámila záměr prodat ji již dříve. Radenska, potažmo Kofola ČeskoSlovensko díky akvizici ovládne značky Inka, Nara či Voćko.
Součástí kontraktu je také dohoda o distribuci místnímu segmentu HoReCa. Produkce se přesune do slovinské Radenské. Detaily o ceně nebyly zveřejněny.
Jana Ptačinská Jirátová, PR specialistka Kofoly ČeskoSlovensko, uvedla, že akvizice je dalším krokem v partnerství Kofoly a Badelu a také logickým krokem poté, co Radenska převzala v Chorvatsku distribuci nápojů PepsiCo.
Radenska je jedním z největších výrobců minerálních vod v oblasti Jadranu. Kromě přírodní minerální vody Radenska a jejích ochucených variant produkuje také tradiční slovinskou ovocnou limonádu Ora a Pepsi.
"V chorvatském trhu vidíme značný potenciál. Naším dalším cílem je rozvinout v jadranském regionu kompletní portfolio nealko nápojů," uvedl generální ředitel společnosti Radenska a manažer Kofoly ČeskoSlovensko pro oblast Jadranu Marián Šefčovič.
"Zprávu vnímáme jako mírně pozitivní a víceméně v souladu s očekáváními. Akvizice odpovídá dlouhodobé strategii managementu a dříve oznámeným cílům expanze na jadranské trhy. Kofola má za sebou řadu úspěchů při revitalizaci lokálních značek," okomentovali zprávu Renáta Ďurčová a Petr Bártek, analytici z České spořitelny.
"Vzhledem k poměru 0,9násobku čistého dluhu k zisku EBITDA očekávanému pro rok 2015 a schopnosti generovat silné volné cash flow (FCF) odhadujeme, že má Kofola na akvizice ještě rezervy v hodnotě více než 2 miliardy korun (za předpokladu 2,5násobku čistého dluhu k zisku EBITDA očekávanému pro rok 2016)," dodávají analytici.
Zdroj: Hospodářské noviny, ČTK