Sainsbury's chce za 1,4 miliardy GBP koupit katalogovou síť Argos

Druhý největší britský řetězec supermarketů Sainsbury's v pátek předložil oficiální nabídku na převzetí skupiny Home Retail Group (HRG), která vlastní předního britského katalogového prodejce Argos. Sainsbury's za HRG nabídla 1,4 miliardy liber. Jihoafrická Steinhoff International, která měla o HRG rovněž zájem, do pátečního termínu nabídku nepodala.
Sainsbury's uvedla, že díky synergickým efektům by třetí rok od převzetí HRG měla ušetřit nejméně 160 milionů liber ročně. Bude usilovat o to, aby vedení HRG její nabídku doporučilo akcionářům přijmout.
Sainsbury's reaguje snahou o expanzi na výrazné změny v nákupním chování spotřebitelů a na zostření konkurenčního prostředí. "Vytvoříme mnohaproduktovou a vícekanálovou nabídku se síti rychlého zasílání a věříme, že to bude pro zákazníky velmi atraktivní," uvedl šéf Sainsbury's David Tyler, jehož citovala BBC.
Argos prodává zboží v Británii a Irsku po internetu a přes síť více než 750 fyzických prodejen. Webový servis prodejce registruje kolem 800 milionů návštěv ročně, a je tak jedním z největších kanálů internetového prodeje v zemi.
V britském sektoru supermarketů zuří už několik let cenová válka, kterou inicioval agresivní nástup německých řetězců Lidl a Aldi. Pokles cen podkopává hospodaření takzvané "velké čtyřky" předních britských supermarketových řetězců, kterou vedle Sainsbury's tvoří Asda, Morrisons a Tesco. Prodejci se kromě toho musejí přizpůsobovat i měnícím se nákupním zvyklostem zákazníků, kteří stále více nakupují přes internet nebo místo do velkých center za městy chodí na menší a častější nákupy do menších prodejen.
Řetězec Sainsbury's ve finančním roce do poloviny loňského března zaznamenal první celoroční ztrátu po zhruba deseti letech. Kromě deflace a cenové války firmě uškodily také odpisy majetku.
Zdroj: ČTK
Aktuality
