Kraft Heinz usiluje o sloučení se společností Unilever, ta první nabídku na spojení odmítla

Potravinářská skupina Kraft Heinz v pátek oznámila, že má zájem o spojení s nadnárodním koncernem Unilever. Globální výrobce spotřebního zboží sice nabídku odmítl, potravinářský gigant však podle pátečního prohlášení hodlá i nadále pracovat na dosažení dohody mezi oběma společnostmi. Mluvčí Unileveru se k záležitosti odmítl vyjádřit.
Cena akcií Unileveru se po zprávě zvýšila až o 14 % a dostala se na nové maximum. Tržní hodnota Unileveru před tímto nárůstem činila zhruba 125 miliard dolarů (3,2 bilionu Kč). Spojení podniků by bylo jednou z největších fúzí v historii.
"Kraft potvrzuje, že předložil Unileveru nabídku na spojení obou skupin, čímž by vznikla přední společnost v oblasti spotřebního zboží," uvedl Kraft Heinz, z jehož sdělení citovala agentura Reuters. "Ačkoli Unilever návrh odmítl, chceme pracovat na dosažení dohody o podmínkách transakce," píše se dále.
Společnost Kraft Heinz vznikla v roce 2015 spojením potravinářské skupiny Kraft Foods a výrobce kečupů H.J. Heinz.
Unilever v roce 2010 uzavřel závod v Nelahozevsi na Mělnicku, a ukončil tak výrobu v České republice. Nadále však v tuzemsku prodává širokou škálu produktů, například rostlinné tuky, majonézy a dresinky Hellmann's, margaríny Flora, Rama, Perla či Hera a kořenicí směsi nebo omáčky Knorr. Do portfolia Unileveru patří také zmrzliny Algida, Míša nebo Ledňáček a kosmetické značky Dove a Rexona.
Zdroj: ČTK, CNBC