US MARKETOtevírá za: 10 h 6 m
DOW JONES-0,21 %
NASDAQ+0,72 %
S&P 500+0,10 %
META-2,35 %
TSLA-1,40 %
AAPL-0,41 %

LVMH koupila většinu ve výrobci luxusních parfémů

Francouzský výrobce luxusního zboží LVMH se dohodl na koupi většinového podílu ve francouzském nezávislém výrobci parfémů Masion Francis Kurkdjian. Akvizice je součástí plánu LVMH na expanzi na rychle rostoucím trhu s nezávislými luxusními parfémy. Finanční podmínky firma nezveřejnila, uvedla dnes agentura Reuters.

Akvizice má pomoci výrobci parfémů v růstu, zvláště v expanzi na mezinárodních trzích. Největším trhem firmy jsou nyní Spojené státy, v plánu má expanzi v Číně a Rusku a zrychlit hodlá digitální expanzi.

Společnost Maison Francis Kurkdjian založil v roce 2009 producent parfémů Francis Kurkdjian a její generální ředitel Marc Chaya. Oba budou pokračovat v práci ve firmě a zůstanou akcionáři firmy.

Roční tržby Maison Francis Kurkdjian se pohybují v rozmezí 15 až 20 milionů eur (405,3 až 540,5 milionu Kč). Podnik má dva obchody v Paříži, čtyři na Tchaj-wanu, jeden v Malajsii a v Dubaji. Parfémy této společnosti stojí až 1200 eur (32 500 Kč) za 70 mililitrů a prodávají se také ve více než 500 vybraných obchodech ve více než 40 zemích. Jsou mezi nimi obchody Bergdorf Goodman, Aedes Perfumery, C.O. Bigelow Apothecary a Neiman Marcus.

Globální trh s parfémy roste každoročně o dvě až tři procent. Prodej nezávislých menších značek však vzrostl o 15 procent, protože spotřebitelé začínají dávat přednost vzácným a luxusním parfémům.

Divize parfémů a kosmetiky společnosti LVMH loni vykázala tržby 4,95 miliard yeur. Meziročně se zvýšily o šest procent. Divize zahrnuje značky parfémů Christian Dior, Guerlain, Givenchy, Acqua di Parma a Kenzo.

Zdroj: ČTK

Evropské akcieFrancieFúze a akviziceLuxus
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika