Vivendi plánuje prodat polovinu hudebního gigantu UMG

Francouzský mediální gigant Vivendi oznámil, že je ochoten prodat až polovinu Universal Music Group (UMG) jednomu nebo více strategickým partnerům. Hodnota divize dosahuje 30 miliard eur. Zastupuje takové umělce, jako jsou Taylor Swiftová, Drake, Kendrick Lamar nebo Lady Gaga.
Akcie Vivendi po zprávě stouply o zhruba čtyři procenta. Firma také v pondělí oznámila lepší než očekávané výsledky hospodaření v prvním pololetí. Příjmy z předplatného a streamovacích služeb UMG stouply o 34 % a bohatě kompenzovaly pokles prodeje fyzických nosičů.
Podle analytiků by mezi uchazeči o vstup do UMG mohla být především společnost Spotify, ale také čínská Alibaba nebo Facebook, Google, Amazon a Apple. Prodej části ikonické divize by však podle CNN mohl negativně poznamenat fakt, že Vivendi nenabízí kontrolní podíl.
Stejně jako celý hudební průmysl také společnost UMG poznamenal prudký propad tržeb z prodeje fyzických nosičů po roce 2000. Avšak skupina Vivedi, která nad hudebním vydavatelstvím převzala kontrolu v roce 2006, se zaměřila na streamovací služby a podnik vytáhla do pozice jedné z největších a nejziskovějších firem oboru. V období 2015 až 2017 se příjmy ze streamování více než zdvojnásobily a UMG loni vykázala nejlepší výsledky za 15 let.
Globálně příjmy z digitální oblasti, včetně streamování, nyní představují více než polovinu hudebního trhu. Podle údajů Mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI) se prodej streamovacích služeb loni zvýšil o 41 % po růstu o 60 % v roce 2016. Nyní mají tyto služby 176 milionů předplatitelů. Celkově příjmy hudebního průmyslu loni stouply o 8,1 % na 17,3 miliardy dolarů, uvedla agentura Reuters.
Zdroj: ČTK