US MARKETOtevírá za: 7 h 47 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+2,60 %
TSLA+6,75 %
AAPL+1,02 %

Coty zvažuje prodej značek, jako jsou Wella, Clairol a OPI

Kosmetická společnost Coty zvažuje prodej své divize, která zahrnuje značky produktů pro péči o vlasy a nehty pro profesionály, jako jsou Wella, Clairol a OPI. Firma se tak snaží zmenšit portfolio svých značek a snížit dluh. Jejím cílem je zaměřit se na parfémy, dekorativní kosmetiku a péči o pleť, napsala agentura Reuters.

Firmě se nedaří začlenit zhruba 40 kosmetických značek, mezi které patří třeba Covergirl a Max Factor, které získala v roce 2016 od firmy Procter & Gamble. Musela kvůli tomu zaúčtovat odpisy v řádu miliard dolarů a vypracovat čtyřletý restrukturalizační plán.

Tržby divize pro profesionály by letos měly činit 2,7 miliardy USD. Coty také zkoumá budoucnost divize v Brazílii.

"Coty je hráčem číslo dvě v globálním profesionálním vlasovém byznysu, které má vysokou loajalitu zákazníků a pro případné kupce by měl být atraktivní," míní analytik z Wells Fargo Joe Lachky. Brazilská divize je však podle něj méně zajímavá vzhledem k makroekonomické nestabilitě v zemi.

Coty chce podle svého prohlášení použít zisk z prodeje na splacení dluhu a část hotovosti vrátit akcionářům.

Většinový podíl v Coty vlastní německý konglomerát JAB Holdings. Ten na počátku letošního roku zvýšil svůj podíl v Coty na 60 %. Akcie firmy v reakci na zprávu rostly nejvíce za pět měsíců, napsala agentura Reuters.

Zdroj: ČTK

Americké akcieFúze a akviziceKrása a zdravíLuxus
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika