Coty zvažuje prodej značek, jako jsou Wella, Clairol a OPI

Kosmetická společnost Coty zvažuje prodej své divize, která zahrnuje značky produktů pro péči o vlasy a nehty pro profesionály, jako jsou Wella, Clairol a OPI. Firma se tak snaží zmenšit portfolio svých značek a snížit dluh. Jejím cílem je zaměřit se na parfémy, dekorativní kosmetiku a péči o pleť, napsala agentura Reuters.
Firmě se nedaří začlenit zhruba 40 kosmetických značek, mezi které patří třeba Covergirl a Max Factor, které získala v roce 2016 od firmy Procter & Gamble. Musela kvůli tomu zaúčtovat odpisy v řádu miliard dolarů a vypracovat čtyřletý restrukturalizační plán.
Tržby divize pro profesionály by letos měly činit 2,7 miliardy USD. Coty také zkoumá budoucnost divize v Brazílii.
"Coty je hráčem číslo dvě v globálním profesionálním vlasovém byznysu, které má vysokou loajalitu zákazníků a pro případné kupce by měl být atraktivní," míní analytik z Wells Fargo Joe Lachky. Brazilská divize je však podle něj méně zajímavá vzhledem k makroekonomické nestabilitě v zemi.
Coty chce podle svého prohlášení použít zisk z prodeje na splacení dluhu a část hotovosti vrátit akcionářům.
Většinový podíl v Coty vlastní německý konglomerát JAB Holdings. Ten na počátku letošního roku zvýšil svůj podíl v Coty na 60 %. Akcie firmy v reakci na zprávu rostly nejvíce za pět měsíců, napsala agentura Reuters.
Zdroj: ČTK
Aktuality
