PepsiCo kupuje značku prebiotických limonád Poppi za téměř 2 miliardy dolarů
PepsiCo oznámila akvizici prebiotické limonádové značky Poppi za 1,95 miliardy dolarů, včetně 300 milionů dolarů v očekávaných daňových úlevách. Poppi, kterou v roce 2018 založili Allison a Stephen Ellsworthovi, patří mezi nejrychleji rostoucí značky zdravějších alternativ k tradičním limonádám. PepsiCo tímto krokem reaguje na rostoucí zájem o prebiotické nápoje, kde se musí utkat mimo jiné s tradičním rivalem Coca-Colou.
Přestože spotřeba tradičních limonád v USA za posledních dvacet let klesá, kategorie prebiotických nápojů zaznamenala prudký růst díky značkám jako Poppi a její hlavní konkurent Olipop. Tento trend přilákal pozornost nejen PepsiCo, ale i Coca-Coly, která nedávno uvedla vlastní prebiotickou limonádu Simply Pop.
PepsiCo oznámila, že kromě kupní ceny bude muset vyplatit další platby, pokud Poppi splní určité výkonnostní cíle v rámci stanoveného období po uzavření akvizice. Společnost však neuvedla konkrétní termín dokončení transakce, která podléhá schválení regulačními orgány.
Poppi se v posledních letech výrazně zviditelnila, včetně reklamního spotu během letošního Super Bowlu, což ukazuje její ambice oslovit širší publikum. Růst značky však přinesl i kontroverze – Poppi čelí žalobě kvůli údajně zavádějícím zdravotním tvrzením a v současnosti jedná o možném urovnání sporu.
Konkurence mezi značkami na trhu prebiotických limonád roste. Olipop, největší rival Poppi, byl při posledním investičním kole v únoru oceněn na 1,85 miliardy dolarů. V roce 2023 jeho zakladatel Ben Goodwin potvrdil, že oba limonádové giganty, PepsiCo i Coca-Cola, již projevily zájem o jeho firmu.
Zdroj: CNBC