US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,46 %
NVIDIA-2,47 %

PepsiCo kupuje značku prebiotických limonád Poppi za téměř 2 miliardy dolarů

PepsiCo oznámila akvizici prebiotické limonádové značky Poppi za 1,95 miliardy dolarů, včetně 300 milionů dolarů v očekávaných daňových úlevách. Poppi, kterou v roce 2018 založili Allison a Stephen Ellsworthovi, patří mezi nejrychleji rostoucí značky zdravějších alternativ k tradičním limonádám. PepsiCo tímto krokem reaguje na rostoucí zájem o prebiotické nápoje, kde se musí utkat mimo jiné s tradičním rivalem Coca-Colou.

Redakce IW
Redakce IW
17. 3. 2025 | 14:37
Americké akcie

Přestože spotřeba tradičních limonád v USA za posledních dvacet let klesá, kategorie prebiotických nápojů zaznamenala prudký růst díky značkám jako Poppi a její hlavní konkurent Olipop. Tento trend přilákal pozornost nejen PepsiCo, ale i Coca-Coly, která nedávno uvedla vlastní prebiotickou limonádu Simply Pop.

PepsiCo oznámila, že kromě kupní ceny bude muset vyplatit další platby, pokud Poppi splní určité výkonnostní cíle v rámci stanoveného období po uzavření akvizice. Společnost však neuvedla konkrétní termín dokončení transakce, která podléhá schválení regulačními orgány.

Poppi se v posledních letech výrazně zviditelnila, včetně reklamního spotu během letošního Super Bowlu, což ukazuje její ambice oslovit širší publikum. Růst značky však přinesl i kontroverze – Poppi čelí žalobě kvůli údajně zavádějícím zdravotním tvrzením a v současnosti jedná o možném urovnání sporu.

Konkurence mezi značkami na trhu prebiotických limonád roste. Olipop, největší rival Poppi, byl při posledním investičním kole v únoru oceněn na 1,85 miliardy dolarů. V roce 2023 jeho zakladatel Ben Goodwin potvrdil, že oba limonádové giganty, PepsiCo i Coca-Cola, již projevily zájem o jeho firmu.

Zdroj: CNBC

Americké akcieFúze a akvizicePepsiCo
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio