Marriott kupuje hotelový řetězec citizenM za 355 milionů dolarů
Marriott International oznámil akvizici nizozemského hotelového řetězce citizenM za 355 milionů dolarů. Rozšiřuje tak své portfolio o 36 designových hotelů ve více než 20 městech po celém světě a posiluje svou pozici v segmentu cenově dostupného ubytování pro moderní cestovatele.
Společnost Marriott International v pondělí oznámila, že uzavřela dohodu o koupi nizozemského hotelového řetězce citizenM za 355 milionů dolarů. Akvizice přidává do portfolia Marriottu 36 hotelů s celkovým počtem 8 544 pokojů ve více než 20 městech v USA, Evropě a Asii, včetně New Yorku, Londýna, Paříže a Říma.
Podle prezidenta a generálního ředitele Marriottu Anthonyho Capuana je citizenM "unikátní a odlišnou nabídkou" v rámci portfolia značek zaměřených na cenově dostupné ubytování. "Akvizice posiluje naši pozici v tomto cenném segmentu trhu po celém světě," uvedl Capuano.
CitizenM, založený v roce 2008, je známý svým technologicky orientovaným přístupem, kompaktními pokoji a důrazem na design a umění. Hotely nabízejí samoobslužné check-iny, společné prostory pro práci i odpočinek a živé střešní terasy.
Po dokončení transakce se hotely citizenM stanou součástí systému Marriott a budou fungovat na základě nových dlouhodobých franšízových smluv. Marriott očekává, že tato akvizice zvýší čistý růst počtu pokojů v roce 2025 na přibližně 5 %, oproti předchozímu odhadu 4–5 %.
Zakladatel a předseda představenstva citizenM Rattan Chadha uvedl: "Tato spolupráce výrazně posílí globální dosah a dopad značky citizenM. Marriott sdílí naše hodnoty a kulturu a jsem přesvědčen o jejich hlubokém závazku pokračovat v DNA naší značky."
Zdroj: Investopedia