Ani televizní obrazovka není puncem pravdy, připomíná populární investor
Na trhy se s příchodem nové varianty koronaviru omikron a růstem pravděpodobnosti rychlejšího zpřísňování měnové politiky ve Spojených státech vrátila volatilita. A tématu dění na burzách se začala po delší době věnovat i mainstreamová média. Využijme této příležitosti a připomeňme, co na účet mediálních analýz dění na trzích při zářijovém poklesu burz pronesl známý investor Barry Ritholtz.
"Komentáře dění na trzích v televizi není něčím, čemu bych běžně věnoval hodně času. V několika uplynulých týdnech jsem ale občas televizi zapnul, abych zjistil, zda se situace před kamerami nějak změnila. Nezměnila. A při té příležitosti jsem si poznamenal pár věcí, kterými jsem byl vždy fascinovaný a o kterých jsem přemýšlel," napsal na podzim Ritholtz, sám častý host finančních televizí, kde se ale snaží tento svůj přístup dodržovat a "nevěštit z křišťálové koule".
- Před kamerou jsou všichni odborníci a přesně vědí, co a proč se stalo. Škoda, že stejnými experty nebývají i v předvídání toho, co se teprve stane.
- Nerozumím tomu, proč lidé ve vysílání nepřiznají, že absolutně netuší, co se na trzích děje, když se tak stane.
- Není nic špatného na tom říct, že je člověk odborníkem na určitou oblast, ale jiné problematice příliš nerozumí.
- Vymyslet náplň dvanáctihodinového vysílání není jednoduché. Diváci sami musí poznat, které informace jsou důležité.
- Ne každá zpráva prezentovaná jako horká novinka je pro všechny skutečně horkou novinkou.
- Je fascinující, z kolika informací, které nám přijdou na první pohled převratné, se nakonec stanou zbytečně vyřečená slova.
"Rozumím, že jen málo z toho, co se na trzích děje, nemá nějakou historickou paralelu. Ale to, že se věci dějí podle určitých vzorců, neznamená, že každý, kdo se postaví před kameru, musí mít pravdu a být odborníkem na slovo vzatým. Komentáře jsou často jen prázdnými frázemi shrnujícími to, co se stalo před několika hodinami nebo dny," říká Barry Ritholtz a investory varuje, aby se s rozhodnutími vycházejícími z mediálních komentářů a analýz (rádoby) odborníků neunáhlovali.
Zdroj: ritholtz.com