US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ-1,00 %
NVIDIA-2,47 %

Opera uvádí na trh internetový prohlížeč s blokováním reklamy

Norská firma Opera uvádí na trh novou verzi svého internetového prohlížeče, která bude mít schopnost blokovat on-line reklamu, čímž umožní výrazně rychlejší stahování stránek. Společnost sdělila, že nový produkt je zatím určen pro vývojáře a nadšence do technologických novinek, později ale přijde na trh verze pro běžné uživatele počítačů i mobilních telefonů. Podle agentury Reuters je Opera prvním významným vývojářem internetových prohlížečů, který nabídne funkci blokování reklamy.

Rostoucí poptávka po blokování reklamy odráží zvýšené nároky na rychlost stahování, ale i touhu uživatelů po větším soukromí a menším obtěžování na webu. Na druhé straně ale tento trend ohrožuje podstatnou část internetového sektoru v čele s globální sociální sítí Facebook a včetně řady médií. Tyto firmy nabízejí své služby vesměs bezplatně a spoléhají na to, že bezplatný a všeobecně otevřený přístup jim vysoce vynahradí příjmy z reklam, umisťovaných přímo před oči uživatelů.

Opera uvedla, že nová verze jejího prohlížeče dokáže zkrátit čas stahování až o 90 % tím, že eliminuje složité zákulisní machinace různých reklamních zadavatelů. Funkce blokování reklamy je zabudována přímo do prohlížeče, takže stahování je o 40 % rychlejší než při použití dosavadních nástrojů pro blokování reklamy, které jsou k prohlížeči dodatečně připojeny, uvedla firma.

Sama Opera přiznává, že velká část jejích tržeb je závislá na příjmu z reklam. Její mluvčí ale sdělila, že nevidí v nabídce produktu na blokování reklamy žádný rozpor. Poptávka po blokování reklamy by prý měla ustoupit, až budou reklamy méně rušivé a pro uživatele budou mít větší význam.

Opera je mezi nejužívanějšími prohlížeči s velkou ztrátou pátá za prohlížeči firem Microsoft, Google, Firefox a Apple. Firma ale často zavádí inovace, které později přejímají i největší prohlížeče. "Technologie blokování reklamy je pro reklamní průmysl příležitostí a budíčkem, protože mu říká, aby věnoval pozornost tomu, co spotřebitelé říkají," uvedla mluvčí Opery.

Nedávná studie firem PageFair a Adobe odhadla, že nástroje k blokování reklamy na internetu znamenaly pro reklamní příjmy ztrátu tržeb v sumě 21,8 miliardy dolarů. Letos by se tato ztráta měla zvýšit na 41,4 miliardy dolarů, což by představovalo téměř 30 % z celkového objemu. Firma Carat předpověděla, že světové příjmy z reklamy na digitálních zařízeních letos dosáhnou takřka 150 miliard dolarů.

Kontroverzi vyvolalo nedávné oznámení české telekomunikační společnosti O2, že uvažuje o nabídce blokování on-line reklamy. Část významných zpravodajských a zábavních webů pohrozila, že v tom případě jsou připraveny odstřihnout zákazníky operátora od svého obsahu.

Zdroj: ČTK

InternetReklama a marketing
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio