Qantas bude létat přímo ze Sydney do Londýna, kupuje kvůli tomu airbusy

Letecká společnost Qantas Airways začne létat bez mezipřistání ze Sydney do Londýna, půjde o nejdelší přímou komerční trasu na světě. Největší australské aerolinky kvůli tomu objednaly 12 speciálně upravených letadel Airbus A350-1000, uvedla v pondělí BBC.

Qantas v pondělí zároveň oznámil, že po pandemickém útlumu pozoruje silné oživení na domácím trhu a známky zlepšení v oblasti mezinárodních letů. Návrat k zisku čeká ve finančním roce, který začíná v červenci.

Letecké spojení hodlá Qantas zprovoznit v roce 2025. Čtyřicet procent sedadel speciálně upravených strojů bude prémiových, kapacitu budou mít letadla sníženou na 238 cestujících. To je zhruba o 100 míst méně, než mají stejné stroje konkurenčních aerolinek British Airways či Cathay Pacific Airways.

Qantas počítá s tím, že klienti budou ochotni zaplatit vyšší cenu za letenku, když ušetří čtyři hodiny cesty. Dvanáct upravených letadel pro dálkový let evropský výrobce dodá v letech 2025 až 2028.

Trase se dříve přezdívalo "klokaní", a to kvůli nezbytnému mezipřistání na doplnění paliva. V této podobě budou let nadále nabízet konkurenční Singapore Airlines, Emirates a Qatar Airways.

Poprvé se mezi Sydney a Londýnem začalo létat v roce 1947. Cesta tehdy trvala 58 hodin a měla sedm mezipřistání, podotýká BBC.

Australské aerolinky už dříve informovaly, že ve své flotile obmění stárnoucí boeingy za airbusy. Objednávka od evropského výrobce letadel zahrnuje také 40 letounů A321XLR a A220 s jednou uličkou, které mají zahájit obměnu domácí flotily. Jejich dodávky budou rozloženy do deseti let. Hodnotu transakce Qantas nezveřejnil, podle analytiků společnosti Barrenjoey bude činit nejméně šest miliard australských dolarů (99,2 miliardy Kč).

"Od začátku kalendářního roku jsme zaznamenali obrovský nárůst poptávky," řekl šéf společnosti Qantas Alan Joyce novinářům na letišti v Sydney. Kulisou oznámení byl v hangáru zaparkovaný Airbus A350-1000 s logem Qantas přepravený z Francie.

Airbus byl vybrán jako preferovaný dodavatel na konci roku 2019, ale Qantas objednávku o dva roky odložil kvůli finančním problémům za pandemie covidu-19.

Obchodní ředitel společnosti Christian Scherer uvedl, že letadla nasazená na lince Sydney-Londýn budou mít větší kapacitu paliva než letouny A350-1000, které jsou nyní v provozu u jiných leteckých společností.

Akcie společnosti Qantas si za dnešek připsaly tři procenta a vystoupaly nejvýše od listopadu. Letecká společnost předtím informovala, že její zadlužení kleslo na úroveň před pandemií.

Zdroj:
ČTK
Přestat sledovat
Austrálie
Přestat sledovat
Doprava
Přestat sledovat
Spojené království
Přestat sledovat

Videotéka

Obrázek: Pexels.com
30. 6. 2022 17:09
O válce na Ukrajině, (ne)jednotě Evropské unie i potratech v Americe aneb Když (téměř) všechno…
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Evropská unie
Přestat sledovat
Geopolitika
Přestat sledovat
Politika
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Spojené státy americké (USA)
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat
Ukrajina
Přestat sledovat
Obrázek:
30. 6. 2022 12:27
Pírko (Bohemian Empire) & Žabža (FINAX): Jak "hrát" bouři na trzích a v ekonomice?
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Medvědí trh
Přestat sledovat
Panika na trzích
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Obrázek: Wikimedia Commons
29. 6. 2022 17:04
Americké akcie: Proč se (z)hroutí technologická bublina 2.0
Americké akcie
Přestat sledovat
Investiční bubliny
Přestat sledovat
Technologie
Přestat sledovat
Obrázek: Thinkstock
28. 6. 2022 12:34
Petr Novotný (Investiční web): Proč nyní "(ne)dipovat" trh aneb grafy z burzy, které (ne)stárnou
Americké akcie
Přestat sledovat
Ekonomické a tržní indikátory
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Korekce na trzích
Přestat sledovat
Medvědí trh
Přestat sledovat
Ponaučení pro investory
Přestat sledovat
Přestat sledovat
S&P 500
Přestat sledovat