US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500-0,51 %
NASDAQ-0,99 %
DOW JONES-0,15 %
PX+0,31 %
ČEZ-0,92 %
NVIDIA-2,47 %

Finanční poradci propadají sociálním médiím

Sdílí své příspěvky, tweetují i lajkují. Poradci využívají při své práci stále častěji sociální sítě. Jejich rostoucí aktivitu v on-line prostoru odhalily dva různé průzkumy, jeden provedený Smarsh a druhý společností Cogent. Podle nich jsou poradci na LinkedInu, Facebooku a Twitteru jako ryby ve vodě.

Podle průzkumu Cogent Reports kolem 75 % poradců aktivně využívá sociální média z profesních důvodů. Smarsh zase odhalila významný nárůst popularity sociálních sítí mezi poradci v posledních letech - v roce 2011 využívalo LinkedIn jen 39 % poradců, dnes už je to 72 %. U Twitteru stoupla čísla z 14 % v roce 2011 na 44 %. Ani Facebook nezůstal pozadu s aktuálně 34 % oproti 23 % v roce 2011.

Podle Amy McIlwainové, autorky The Social Advisor: Social Media Secrets of the Financial Industry a viceprezidentky strategií pro digitální obsah a sociální média v Moore Communications Group, poradci od upjatých komentářů přecházejí k mnohem odvážnějšímu tónu a oddělení compliance už (minimálně v USA) trochu povolují otěže. Důvodem je rostoucí poptávka klientů.

McIlwainová ale uvádí, že by si poradci měli při sdílení příspěvků uvědomit, že sociální média nejsou nástrojem pro propagaci a prodej produktů. "Jsou především místem pro budování vztahů s klienty," zdůrazňuje.

Poradci si musejí při svém tvůrčím rozletu dát pozor zejména na to, co jim (ne)dovoluje regulace. To musejí zohlednit hlavně v případě vydávání investičních doporučení. "Sociální média nebyla tím, čím jsou dnes," tvrdí Douglas Boneparth, finanční poradce z Life and Wealth Planning. "Zájem o sociální média je využíván k podpoře byznysu."

Poradci nejvíce využívají LinkedIn, oblíbené jsou i YouTube, Facebook a Twitter. Například Eric Roberge, finanční poradce z Beyond Your Hammock, preferuje YouTube díky jeho velké rozšířenosti a velkému počtu uživatelů. "YouTube nabízí nový přístup ke sdílení nápadů, umožňuje podat více informací a udržet si pozornost klientů," tvrdí. Nelze než souhlasit, video je rozhodně zajímavější než třeba leták. Roberge považuje sociální média také za vhodnou cestu, jak zůstat s klienty v kontaktu a nabídnout jim informace a edukaci.

Zdroj: InvestmentNews

Investiční a finanční poradenstvíLinkedInMeta Platforms (Facebook)Sociální sítěX (dříve Twitter)
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio