Interbrand: Nejcennější značkou světa zůstává Apple

Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Hodnota této značky letos stoupla o 5 % na více než 178 miliard dolarů (4,3 bilionu Kč), ačkoli firma Apple začala vykazovat pokles odbytu populárních telefonů iPhone. Vyplývá to z žebříčku stovky nejcennějších značek světa, který ve středu zveřejnila výzkumná společnost Interbrand.
Na druhém místě zůstala značka Google, jejíž hodnota stoupla o 11 % na více než 133 miliard dolarů. Třetí místo si udržela Coca-Cola navzdory poklesu hodnoty o 7 % na 73,1 miliardy dolarů. Na paty jí ale šlape značka Microsoft, jejíž hodnota se zvýšila o 8 % na 72,8 miliardy dolarů.
Německá značka Volkswagen se v žebříčku propadla ze 35. místa na 40. příčku, její hodnota se snížila o 9 % na 11,4 miliardy dolarů. Volkswagen, jehož součástí je česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Potýká se však s negativními dopady skandálu kolem manipulací s testy emisí.
Společnost Interbrand do výpočtu hodnoty značek zahrnuje například finanční výsledky produktů a služeb nabízených pod danou značkou či vliv značky na zákazníka. Hodnotou značek se zabývá také výzkumná firma BrandZ, v jejímž žebříčku byl letos Apple na vedoucí pozici vystřídán Googlem, upozornila agentura DPA.
Zdroj: ČTK