Na akciovém trhu není káva jako káva

Společnosti Dunkin Brands a Starbucks představují dvě protichůdné strany obchodní myšlenky, kterou sleduji ve svém makro portfoliu. Myšlenka je poměrně jasná – DUNKIN SHORT, STARBUCKS LONG.
Dunkin Brands je společnost, jejíž produkty nebudou v příští době příliš poptávány a která nedokáže nabízet portfolio služeb na mezinárodních trzích. Předpokládám tedy další zhoršování výsledků firmy. I technická situace ukazuje na prolomení klíčové podpory u 25 USD. Každá korekce zpět k této hladině nabízí vhodnou příležitost pro vstup do short sell obchodu.
Naopak Starbucks je ukázkou společnosti, která se dokázala znovu postavit na nohy. Její byznys model slaví velké úspěchy na mezinárodních trzích. Společnost je ideálním kandidátem na nákup při současných korekcích trhů.
Samozřejmě je v obou případech nutné aplikovat příslušná pravidla pro řízení rizika, zejména stop-loss.