US MARKETOtevírá za: 10 h 38 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+2,60 %
TSLA+6,75 %
AAPL+1,02 %

Rally nad rally: Nepodceňujme americké spotřebitele

Největší chyba, jaké se může ekonom v současnosti dopouštět, je podceňovat odolnost amerických spotřebitelů. A nikdy to nebylo patrnější než nyní, v "novém normálu, kdy probíhá oddlužování amerických domácností (deleveraging) a pracovních míst nevzniká dost na dlouhodobě udržitelný pokles míry nezaměstnanosti.

Síla amerických spotřebitelů je samozřejmě relativní pojem. Pohled na graf vývoje akcií firem ze spotřebitelského sektoru (consumer discretionary) vyjádřený v ceně celého indexu S&P 500 je ovšem přinejmenším zajímavou ilustrací toho, že americké firmy zaměřené na koncové zákazníky umějí vydělávat a lákat investory k nákupu svých akcií. V roce 2012 patřily k nadprůměrně výkonným titulům například Home Depot, Disney, Starbucks nebo Amazon.

Akcie: Dlouhodobá investice se vyplácí, ztracená dekáda je pryč

Akcie: Dlouhodobá investice se vyplácí, ztracená dekáda je pryč

Zdroj: The Reformed Broker

Americká ekonomikaRallySvětové akcie
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika