Rally nad rally: Nepodceňujme americké spotřebitele

Největší chyba, jaké se může ekonom v současnosti dopouštět, je podceňovat odolnost amerických spotřebitelů. A nikdy to nebylo patrnější než nyní, v "novém normálu, kdy probíhá oddlužování amerických domácností (deleveraging) a pracovních míst nevzniká dost na dlouhodobě udržitelný pokles míry nezaměstnanosti.
Síla amerických spotřebitelů je samozřejmě relativní pojem. Pohled na graf vývoje akcií firem ze spotřebitelského sektoru (consumer discretionary) vyjádřený v ceně celého indexu S&P 500 je ovšem přinejmenším zajímavou ilustrací toho, že americké firmy zaměřené na koncové zákazníky umějí vydělávat a lákat investory k nákupu svých akcií. V roce 2012 patřily k nadprůměrně výkonným titulům například Home Depot, Disney, Starbucks nebo Amazon.
Zdroj: The Reformed Broker
Aktuality
