Jannis Samaras (Kofola ČeskoSlovensko): Investoři si v našem IPO nekupují abstraktní titul, ale produkt, který znají

Kofola ČeskoSlovensko, jeden z největších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, nabídne investorům nové akcie. Od října je na Prime Marketu pražské burzy titul obchodován, ovšem pouze v podobě technického listingu. O "plném" vstupu na burzu v Praze jsme hovořili exkluzivně s generálním ředitelem společnosti Kofola ČeskoSlovensko Jannisem Samarasem.
Z OBSAHU
- Pražská burza cenných papírů je pro českou firmu logickou volbou.
- Nejraději přivítáme v IPO nové investory z řad konzumentů Kofoly.
- Kofola je "mix" růstové a dividendové společnosti. Na dividendu bychom chtěli používat zhruba třetinu zisku, zbytek by měl jít zpět do firmy na její rozvoj.
- Historicky nejlepším výsledkům v historii Kofoly pomohlo počasí a akvizice ve Slovinsku.
- Kofola chce dále nakupovat společnosti v rámci regionu střední a východní Evropy.
- Kofola, která je zároveň "bottler" i producent, dosahuje větších marží.
- Kofola je na rozdíl do Coca-Coly silný lokální hráč, který rozumí místním spotřebitelům.
- Za úspěchem Kofoly na domácím trhu jsou silné značky.
- Kofola má o třetinu méně cukru než běžné kolové nápoje.
- Za reklamu Kofola utratí a bude dále utrácet stovky milionů korun ročně.
Aktuality

13. 5. | 22:00
13. 5. | 14:49
13. 5. | 14:32
13. 5. | 14:22