Slevová akce Amazonu Prime Day pomohla nejvíce partnerským obchodníkům

Letošní slevová akce Prime Day společnosti Amazon pomohla nejvíce obchodníkům třetích stran, tedy společnostem, které využívají globální tržiště tohoto největšího světového internetového prodejce. Firma ve zprávě o výsledcích několikadenní propagační akce ukončené v úterý nehýřila obvyklými superlativy, píše web CNBC.
Amazon nikdy nezveřejňuje celkové tržby z akce Prime Day. Zatímco dříve o ní běžně informoval jako o největší nákupní akci v historii firmy, letos ve zprávě píše o "dvou vůbec největších dnech" pro malé a střední podniky, které s ním při prodeji spolupracují. Už druhý rok po sobě tak tržby třetích stran rostly více než tržby firem, jejichž zboží prodává Amazon zákazníkům sám, uvedla firma. Loni Amazon výjimečně sdělil, že tržby třetích stran přinesly během akce 3,5 miliardy dolarů, letos údaj chybí.
Amazon spustil slevovou akci Prime Day v roce 2015, aby získal nové předplatitele prémiové služby Prime a mohl prodávané výrobky a služby propagovat. Z akce Prime Day se postupně staly jedny z nejrušnějších obchodních dnů Amazonu v roce. Podle CNBC by to mohl být případ i letošní akce Prime Day, i když růst by tentokrát mohl být slabší než v předchozích letech.
Analytici v anketě společnosti Adobe Analytics odhadují, že tržby při Prime Day letos přesáhly 11 miliard dolarů, což by byl ve srovnání s loňskou akcí, která se konala v půli října, nárůst o 6,1 procenta. Podle odhadu firmy Digital Commerce 360 Amazon loni během akce prodal zboží za 10,4 miliardy dolarů, o 45,2 procenta více než v roce 2019.
Na méně jednoznačném letošní výsledku se podle CNBC mohly podílet problémy v dodavatelských řetězcích. Někteří obchodníci serveru sdělili, že letos nabídli méně slev v obavě, že kvůli nedostatku čipů a opětovnému propuknutí covidu-19 ve dvou největších čínských přístavech by jim mohly dojít zásoby.
Zdroj: ČTK
Aktuality

