Řetězec H&M bude na internetu prodávat i oblečení jiných značek
Švédský oděvní řetězec H&M mění strategii. Nově bude na internetu nabízet i zboží jiných značek. Firma, která na síti začala prodávat později než rivalové, tak chce konkurovat společnostem, jako jsou německé Zalando, britský Asos nebo americký Amazon, za nimiž zaostávala. Řetězec populární i v České republice bude ale zboží jiných módních značek nabízet zatím jen na svých švédských a německých internetových stránkách.
"Zákazníci mohou nyní nakupovat od více značek v rodině H&M Group a také od výběru dalších módních značek, jako jsou mimo jiné Lee, Wrangler a Kangol," napsal mluvčí firmy agentuře Reuters. Dodal, že společnost bude postupně přidávat zboží dalších značek a rozšiřovat koncept i do dalších zemí.
H&M zatím nabízel na internetu pouze kosmetiku jiných výrobců. Již před pandemií covidu-19 trpěl švédský konkurent španělské Zary klesajícím počtem zákazníků ve svých kamenných prodejnách.
Počátkem března se H&M podobně jako jiné západní firmy rozhodla kvůli ruské invazi na Ukrajinu opustit ruský trh. Rusko je šestým největším trhem společnosti, v loňském čtvrtém čtvrtletí se na jejích celkových tržbách podílelo čtyřmi procenty. Firma měla v Rusku 170 obchodů.
Zdroj: ČTK