Internetový obchod Amazon v druhém čtvrtletí zvýšil tržby o sedm procent
Americký internetový obchod Amazon v druhém čtvrtletí zvýšil tržby meziročně o sedm procent na 121,2 miliardy dolarů. Zájem o nákupy na internetu přetrval i po odeznění pandemie covidu-19 a navzdory inflaci. Zisk je sice meziročně nižší, překonal ale odhady analytiků. Firma to uvedla ve čtvrtek po skončení burzovního obchodování.
Amazon investory potěšil zejména obchodním výhledem na aktuální čtvrtletí. Společnost předpovídá růst tržeb až o 17 % na 125 až 130 miliard dolarů. Analytici očekávali prognózu na 127 miliard dolarů. Provozní zisk v druhém čtvrtletí klesl na 3,3 miliardy dolarů ze 7,7 miliardy dolarů.
Přestože boom on-line nakupování poháněný pandemií skončil, tržby za předplatné Amazonu stouply o 10 % na 8,7 miliardy dolarů. Navzdory zvýšení cen se Amazonu podařilo přilákat nové zákazníky pro službu Prime s dopravou zdarma a streamovacími službami, kteří obvykle utrácejí výrazně více peněz.
I nadále se dařilo cloudovému byznysu, který je pro Amazon extrémně důležitý kvůli jeho vysokým ziskovým maržím. Služba Amazon Web Services zvýšila tržby téměř o třetinu na 19,7 miliardy dolarů. Provozní zisk cloudové platformy vzrostl zhruba o 36 %. Stále důležitější roli hraje i reklama na internetu, jejíž tržby se zvýšily o 18 % na 8,8 miliardy dolarů.
Zdroj: ČTK
Aktuality
