Šéf Stellantisu: Evropským automobilkám hrozí "krvavá lázeň" v záplavě levného čínského dovozu
Autopůjčovna Hertz se v USA zbavuje dvaceti tisíc elektroaut a nahrazuje je vozy s tradičnějším pohonem. Klíčovým důvodem jsou příliš vysoké náklady na jejich údržbu a opravy. Ty jsou i zásadní příčinou toho, proč se celosvětově zadrhává poptávka po elektrovozech.
Zle dopadají hlavně jejich evropští výrobci v čele s Volkswagenem, kteří jen paběrkují a jejichž globální prodeje dramaticky zaostávají za tržbami americké Tesly a čínské BYD. Tesla kvůli chabnoucí poptávce jde s cenami prudce dolů. Čínská elektroauta jsou mnohem levnější než ta evropská.
Carlos Tavares, šéf Stellantisu, společného podniku FiatuChrysleru a Peugeotu s Citroenem, přitom varuje, že pokud evropské automobilky rychle nenajdou rozumnou odpověď na tento vývoj, čeká je "krvavá lázeň" v záplavě levného čínského dovozu. Jedním z řešení by mohlo být vytvoření jakéhosi nadnárodního "Airbusu pro elektroauta". Společný podnik evropských automobilek by prý mohl čelit konkurenci snáze, jako v letecké výrobě čelí konkurenci Boeingu právě společný evropský Airbus.
Vše výše uvedené se v Evropě má dít ve jménu potenciálního snížení globálních emisí skleníkových plynů o 1 %, tedy v rozsahu statistické chyby.
Zdroj: TRINITY BANK
Aktuality
