Francouzský módní dům Chanel plánuje otevřít více poboček v Číně
Francouzský módní dům Chanel plánuje otevřít více poboček v Číně. A to přesto, že Číňané znovu více cestují a nakupují spíše v jiných zemích. V úterý to podle agentury Reuters uvedla generální ředitelka firmy Leena Nairová. Chanel proslul svými tvídovými obleky, prošívanými kabelkami a parfémem No. 5.
Nairová si při nedávné cestě do Číny všimla, že mladí zákazníci se zajímají o nákupy luxusního zboží jako o formu dlouhodobější finanční investice.
"Čína je stále místem, kde jsme, řekl bych, málo rozšířeni," uvedl finanční ředitel Chanelu Philippe Blondiaux. Chanel provozuje v pevninské Číně 18 módních butiků, zatímco jiné konkurenční značky jich mají kolem 40 až 50.
Aktuální údaje o prodeji luxusních značek za první čtvrtletí vykázaly v pevninské Číně protichůdné výsledky. Odvětví přitom doufalo, že tento klíčový trh mu po skončení pandemie covidu-19 poskytne růstový impulz, připomněla agentura Reuters.
Tržby Chanelu loni vzrostly na srovnatelné bázi o 16 % na 19,7 miliardy dolarů. Dvouciferný procentuální růst v Asii a Evropě kompenzoval prudké zpomalení ve Spojených státech. Společnost zvýšila počet zaměstnanců o 14 % na více než 36 500 osob.
"Růst u čínských spotřebitelů se odehrává spíše v Evropě a v Japonsku a samozřejmě mnohem méně v pevninské Číně," řekl Blondiaux. V některých posledních týdnech podle něj čínští turisté v Japonsku tvořili až polovinu tržeb v této zemi.
Zdroj: ČTK