Polská skupina Allegro výrazně zvýšila čtvrtletní zisk
Polská obchodní skupina Allegro zvýšila v letošním prvním čtvrtletí hrubý provozní zisk (EBITDA) meziročně o 32,9 procenta na 671,3 milionu zlotých (zhruba 3,9 miliardy Kč). Stouply i tržby skupiny, a to o 6,6 procenta na 2,5 miliardy zlotých (asi 14,5 miliardy Kč). Podnik o tom ve čtvrtek informoval ve výsledkové zprávě.
Počet aktivních zákazníků na domácím, tedy polském, trhu stoupl osmé čtvrtletí v řadě, a to na 14,8 milionu. V březnu tržiště Allegro vstoupilo také na Slovensko. I s tržištěm v Česku činí počet aktivních zákazníků na těchto dvou trzích více než dva miliony, přičemž 1,3 milionu z nich jsou noví kupující.
"Díky Allegro.cz a Allegro.sk nám přibylo přibližně 16 milionů nových potenciálních zákazníků, zatímco pokračujeme na cestě ke zdvojnásobení osmatřicetimilionové potenciální zákaznické základny v Polsku," uvedl generální ředitel společnosti Allegro Roy Perticucci.
Na druhé čtvrtletí skupina Allegro očekává na polském trhu meziroční růst tržeb o 22 až 24 procent a růst zisku EBITDA v rozmezí 26 a 29 procent. V zahraničí naopak předpokládá pokles tržeb, a to o 21 až 25 procent.
Internetové obchody Mall.cz, CZC.cz a službu WeDo společnost Allegro koupila na přelomu let 2021 a 2022 za 881 milionů eur. Své on-line tržiště v Česku firma spustila v květnu loňského roku. Agentura Reuters ve čtvrtek uvedla, že v příštích dvou letech Allegro plánuje s on-line tržištěm vstoupit i do Chorvatska, Maďarska a Slovinska.
"Allegro postupně transformuje značky Mall a CZC na efektivní obchodníky na Allegro. Pokles GMV (hrubé hodnoty zboží) a tržeb v segmentu Mall stlačil příslušné hodnoty v prvním čtvrtletí níže, než se očekávalo," sdělila firma ČTK. Postupná transformace a zahájení provozu nových platforem se podle ní promítly do nižší upravené ztráty EBITDA v mezinárodním segmentu, než s jakou frma původně počítala.
Zdroj: ČTK
Aktuality
