Čínští výrobci elektromobilů pokračují v agresivním prodejním tlaku do Evropy pod rostoucí hrozbou cel
Společnost Nio tento týden otevřela showroom v Amsterdamu, zatímco Xpeng minulý týden uvedl své sportovní užitkové vozy G9 a G6 ve Francii. Expanze čínských značek elektromobilů (EV) na starý kontinent přichází v době probíhajícího vyšetřování ze strany Evropské unie ohledně dotací poskytovaných výrobcům elektrických vozidel v Číně, které by mohly vyústit v cla podobně jako v USA.
Spojené státy již k takovému kroku přistoupily, když Bidenova administrativa tento týden uvalila 100% cla na čínský dovoz elektromobilů.
Čínský průmysl EV v průběhu let vzkvétal díky pobídkám a podpoře ze strany čínské vlády, která znepokojovala politiky v Evropě a USA. Tamní výrobci elektromobilů agresivně expandují do zámoří, protože chtějí napadnout Teslu Elona Muska na mezinárodní úrovni, ale také získat brzký náskok před zavedenými výrobci automobilů.
Společnosti jako BYD vyjádřily obavy ohledně přísných cen vozidel. BYD má auto s názvem Seagull, malý plně elektrický hatchback, který začíná na pouhých 69 800 juanech, tedy méně než 10 000 dolarech. Schopnost čínských firem uvádět na trh levná auta, by mohla vyvinout tlak na zavedené výrobce automobilů, kteří nemusí být schopni dosáhnout zlevněné ceny.
Francouzský ministr financí Bruno Le Maire na dotaz CNBC na potenciální cla EU tento týden nepotvrdil, že se taková opatření chystají, ale řekl, že jeho cílem je "chránit náš průmysl a zajistit, aby na mezinárodní scéně panovaly rovné podmínky".
Zdroj: CNBC