Růst čtvrtletních tržeb firmy PepsiCo zpomalila slabší poptávka po pochutinách, akcie firmy klesly
Americká nápojová společnost PepsiCo v druhém čtvrtletí zvýšila tržby meziročně o 0,8 procenta na 22,5 miliardy USD. Firma to ve čtvrtek oznámila v tiskové zprávě. Kvůli nižší poptávce po pochutinách je ale růst slabší, než se čekalo, upozornila agentura Reuters. Akcie podniku tak ještě před zahájením dnešního obchodování odepisovaly více než dvě procenta.
Čistý zisk vzrostl meziročně o 12 procent a dosáhl téměř 3,1 miliardy USD, čímž překonal očekávání trhu. Zisk přepočtený na jednu akcii stoupl na 2,28 USD, přičemž trh očekával růst na 2,16 USD.
Zisk se podle výkonného ředitele Ramona Laguarty zvýšil navzdory vysoké srovnávací základně z loňského roku a navzdory dopadům stahování některých potravinářských produktů dceřiné firmy Quaker Foods North America z trhu. Tržby této divize klesly, stejně jako obrat severoamerické potravinářské divize Frito-Lay.
Společnost PepsiCo v posledních dvou letech přikročila ke zvyšování cen v důsledku zdražování surovin i balení. V prvním čtvrtletí letošního roku firma zdražila o pět procent a ve druhém čtvrtletí o dalších pět procent, uvedla agentura AP.
Mezi produkty PepsiCo vedle kolových nápojů Pepsi patří limonády jako Mountain Dew a Mirinda nebo brambůrky Lay's. Aktuální tržní hodnota firmy dosahuje téměř 225 miliard USD.
Zdroj: ČTK