Potravinářské giganty sází na levnou nabídku, domácnosti s nižšími příjmy šetří
Velké potravinářské firmy hlásí pokles objemu prodeje v USA, ale současně zdůrazňují, že nižší příjmové skupiny zůstávají klíčovým cílovým segmentem. Coca-Cola, PepsiCo i Domino's posilují nabídku zlevněných produktů a zdůrazňují dostupnost jako hlavní marketingové sdělení.
Výrobci nealkoholických nápojů a rychlého občerstvení čelí tlaku pomalejší spotřeby u domácností s nižšími příjmy. Coca-Cola, PepsiCo a Domino’s Pizza tento týden zveřejnili výsledky hospodaření a jednotně zdůraznili, že hlavní strategií pro udržení zákazníků je důraz na cenovou dostupnost a vnímanou hodnotu.
"Americká ekonomika zůstává odolná, ale spotřebitelé s nižšími příjmy jsou jednoznačně pod tlakem," uvedl finanční ředitel Coca-Coly John Murphy s tím, že firma se snaží nabídnout ještě dostupnější varianty, aby si udržela loajální zákazníky.
V Severní Americe poklesly objemy prodaných nápojů – u Coca-Coly o 1 %, u PepsiCo o 2 %. Šéf PepsiCo Ramon Laguarta řekl, že firma se snaží nabídnout dostupnější produkty a lepší poměr cena/výkon, aby si zákazníci dál vybírali právě jejich značky. Zároveň vyzdvihl nápoje bez cukru. Coca-Cola se pochlubila čtvrtým čtvrtletím po sobě s dvouciferným růstem u značek Coke Zero a Diet Coke. Na podzim navíc plánuje představit v USA limonádu slazenou pravým třtinovým cukrem. Což je krok, který veřejně přivítal i prezident Donald Trump.
Domino’s Pizza zaznamenala růst podílu na trhu napříč všemi příjmovými skupinami. "Zákazníci napříč kategoriemi hledají hodnotu a my jdeme do ofenzivy," uvedl CEO Russell Weiner.
Zdroj: Yahoo! Finance
Aktuality
