US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,23 %
NASDAQ+0,80 %
DOW JONES+0,34 %
PX-0,05 %
ČEZ-0,62 %
NVIDIA+5,11 %

Německá spotřebitelská důvěra klesá, GfK index nejníže od dubna

Ukazatel spotřebitelského klimatu GfK pro Německo se na přelomu července a srpna snížil z -20,3 na -21,5 bodu, čímž zaostal za tržním konsenzem (-19,2 bodu) a dosáhl nejnižší úrovně od letošního dubna. Hlavními faktory zůstávají nejistota ohledně ekonomického vývoje, rostoucí spořivost domácností a obavy z dopadů amerických cel na evropské zboží.

24. 7. 2025 | 10:14
Spotřebitelská důvěra

Podle aktuálních údajů institutu GfK se spotřebitelská důvěra v Německu dále zhoršuje. Index ochoty utrácet klesl již druhý měsíc v řadě na -9,2 bodu, zatímco ochota spořit vzrostla na 16,4 bodu – nejvýše od února 2024. Zhoršila se i hospodářská očekávání spotřebitelů, a to z 20,1 na 10,1 bodu, čímž skončila pětiměsíční série zlepšování.

Analytik výzkumného institutu NIM Rolf Buerkl upozornil, že spotřebitelé čelí vysokým cenám potravin, přetrvávající nejistotě a potřebě připravit se na obtížnější časy. Naději naopak přinášejí příjmová očekávání, která se vylepšila již pátý měsíc po sobě a v srpnu dosáhla ročního maxima (15,2 bodu), a to díky solidním mzdovým dohodám a zpomalující inflaci.

Zdroj: Trading Economics, GfK Group

MaloobchodNěmeckoSpotřebitelská důvěra
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

20. 10.-Andrej Rády
Akciový trh