Evropské akciové indexy se ve čtvrtek na směru neshodly
Obchodování na akciových trzích v západní Evropě ve čtvrtek skončilo nejednotně. Investoři vyhodnocovali mimo jiné zprávu o registracích nových aut v Evropské unii.
Panevropský index STOXX Europe 600 klesl o 0,20 % na 553,67 bodu, britský FTSE 100 se snížil o 0,42 % na 9 216,82 bodu a německý DAX uzavřel se ztrátou 0,03 % na 24 039,92 bodu, zatímco francouzský CAC 40 se zvýšil o 0,24 % na 7 762,60 bodu.
Nedařilo se akciím společností Telecom Italia (-8,79 %), Delivery Hero (-5,93 %) nebo ORLEN (-2,86 %). Naopak v plusu den zakončily cenné papíry firem Lotus Bakeries (+5,18 %), Renault (+3,64 %) či Royal UNIBREW (+3,12 %).
Nejdůležitější čtvrteční události na evropských trzích
- Automobilka Stellantis se dohodla s odbory na prodloužení režimu zkrácené pracovní doby v historickém závodě Mirafiori v Turíně až do konce ledna. Cílem je snížit mzdové náklady v době slabé poptávky po vozech vyráběných v Itálii.
- Evropský automobilový trh se v červenci zotavil, když registrace nových osobních aut vzrostly meziročně o 7,4 % na více než 914 tisíc vozů. Tahouny růstu byly Německo a Španělsko, zatímco ve Francii a Itálii došlo k poklesu.
- Německý zbrojařský koncern Rheinmetall spustil provoz nové továrny v severním Německu, která se má stát největším muničním závodem v Evropě. Podle šéfa firmy Armina Pappergera je nutné rychle navýšit výrobu, aby se Evropa vyrovnala ruské kapacitě.
- Tržby francouzského koňakového průmyslu se za uplynulý rok snížily o 13 %. Odvětví zasáhl pokles poptávky po prémiových řadách a prudký propad vývozu do Číny, jednoho z klíčových trhů.
- Generální ředitel BMW Oliver Zipse varoval, že automobilový průmysl čeká přeskupení a výrobci si nemohou dovolit chyby. Firma sází na novou plně elektrickou řadu Neue Klasse, jejíž první model představí příští týden na autosalonu v Mnichově.
Zdroj: CNBC