US MARKETOtevírá za: 1 h 15 m
DOW JONES-0,21 %
NASDAQ+0,72 %
S&P 500+0,10 %
META+0,51 %
TSLA+4,07 %
AAPL-0,28 %

Klíč k úspěchu v podnikání? Sázka na to, co se nikdy nezmění

Nebýt v posledních zhruba sto letech inovací, ulicemi by se stále proháněly povozy tažené koňmi a vzkazy bychom si vyřizovali přes telegrafisty. Jenže ne vždy jsou inovace klíčem k úspěchu.

Internetový obchod Amazon funguje přes dvacet let. V začátcích byly internetové stránky virtuálního obchůdku slušně řečeno nepěkné. Zkrátka 90. léta 20. století. Stačily dvě dekády a Amazon je s přehledem největší e-shop na světě. K nepoznání se změnil i jeho web - je přehledný, responzivní, má snad všechny funkce, které si lze představit. Jenže jeho úspěch nespočívá v tom, co se změnilo, ale v tom, co zůstalo stejné.

"Lidé se mě často ptají, jaké změny lze čekat v příštích deseti letech. Skoro nikdo se však neptá na to, co zůstane stejné. Přitom právě to je podle mě klíčové," říká Jeff Bezos, zakladatel a šéf Amazonu. "Nehledejte v tom žádné složitosti, lidé chtějí velký výběr zboží za nízké ceny a rychlé doručení objednávky. Na tom se nic nemění."

Radikální změny vytvářejí velké příležitosti, se zásadními změnami je však spojené i velké riziko. Investoři riziko nezatracují, většinou ale požadují udržitelný, ne překotný růst.

Americká společnost GEICO, jejíž akcie drží již od roku 1951 i legendární investor Warren Buffett, v začátcích podnikala v oblasti povinného ručení nabízeného výhradně státním zaměstnancům. Dnes nabízí téměř všechny druhy pojištění prostřednictvím chytrých telefonů prakticky komukoli. Jedna zásadní věc se ale nezměnila - pojištění firma stále nabízí přímo, což znamená, že nemusí platit provize třetím stranám. Díky tomu je mnohem flexibilnější a levnější a její nabídka přehlednější než nabídka konkurence.

Každá firma, která má ambice na trhu působit minimálně několik desítek let, by si měla uvědomit, že bez průběžných inovací se neobejde. Zároveň ale nikdy nesmí zapomínat na základní stavební kameny svého byznysu. Amazon se již dvě dekády drží modelu zahrnujícího nízké ceny, širokou nabídku produktů, jednoduchý proces nákupu, kvalitní zákaznickou podporu a rozvoj vlastní značky. A slaví až neuvěřitelné úspěchy.

Zdroj: collaborativefund.com

Byznys a podnikáníInovace
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika