Složitý osud skvělých nápadů

Skvělé nápady to nemají jednoduché. Na začátku je většinou všichni odsoudí jen proto, že s nimi do té doby nikdo jiný nepřišel.
Kritika okolí je důležitá a není dobré ji ignorovat. Připadá vám váš nápad skvělý i poté, co jste si vyslechli, proč je bez šance na úspěch? Pokud ano, možná jste opravdu na něco přišli. To těžší však teprve přijde. Musíte najít podporu mezi svými přáteli, známými, investory, a hlavně zákazníky.
A tím to nekončí. Pokud se vám nápad podaří obhájit a prosadit, přijde záhy jiný problém - konkurence. Jakmile se totiž ukáže, že jste našli díru na trhu, objeví se napodobeniny vaší práce. Nejprve půjde o čisté kopie, později ale začnou žít vlastním životem. Ukáže se totiž, že otázky, kterými jste se zabývali, mají více vrstev.
Důležité je neusnout na vavřínech. Počáteční úspěch v řadě lidí vyvolá mylný dojem, že dále to půjde samo. Dříve nebo později se ale sex-appeal každého nápadu začne vytrácet. Ne proto, že by šlo o špatný nápad, ale proto, že šlo o výborný nápad. Tak dobrý, že se konkurence pustila do tvrdého boje a začala původní myšlenky rozvíjet.
Skvělé nápady to nemají jednoduché. Nejdříve je extrémně těžké je prosadit. Když se to povede, zažívá člověk euforii. Jenže to trvá jen chvíli. Pak je potřeba rychle přijít na něco nového, co nikoho jiného nenapadlo. A tak stále dokola.
Zdroj: collaborativefund.com