US MARKETZavírá za: 0 h 32 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

Průzkum Deloitte: Tuzemské firmy využívají AI v zákaznickém servisu či marketingu

České firmy využívají nástroje umělé inteligence (AI) v zákaznické podpoře, marketingových odděleních nebo k zefektivnění vnitřních procesů. Firmy jsou zároveň přesvědčeny, že AI nenahradí jejich zaměstnance, spíš pomůže k urychlení rutinních úkolů a k získání času na práci s větší přidanou hodnotou. Vyplývá to z průzkumu poradenské společnosti Deloitte mezi českými podniky.

"Firmy se shodují na tom, že jim využití AI pomáhá ve zvýšení produktivity. Další na AI oceňují dostupnost a stejné podmínky jejího využívání pro malé a střední podniky i velké korporace," uvedla Kateřina Novotná z Deloitte k výsledkům průzkumu, který se uskutečnil v programu Czech Best Managed Companies. Program vede Deloitte a pomáhá v něm rozvíjet dobře řízené, privátně vlastněné společnosti.

V zákaznickém servisu firmy využívají AI k třídění dotazů zákazníků, přepojení na příslušného pracovníka nebo v některých případech i ke kompletnímu vyřízení dotazu. Marketingová oddělení podle průzkumu využívají umělou inteligenci nejčastěji jako pomoc s přípravou, překladem či analýzou textů nebo vyhledáváním veřejných dat. Firmy vidí přínos AI také u vylepšování produktů, v logistice nebo jako podporu plánování výroby.

Průzkum také ukázal, že podniky nepředpokládají, že by AI nahradila jejich zaměstnance, ačkoli při současném napjatém trhu práce mohou nástroje umělé inteligence částečně pomoci nedostatek pracovníků kompenzovat. Dlouhodobě se firmy domnívají, že AI může sloužit spíš k urychlení některých rutinních procesů, kritické myšlení a zdravý rozum zaměstnanců jsou ale nenahraditelné.

Firmy si jsou zároveň vědomy rizik, která využívání AI přináší. V průzkumu upozorňovaly na skutečnost, že jakákoli data vložená do veřejně dostupných AI programů se obratem stávají rovněž veřejnými. Některé firmy proto zařazují problém AI do svých analýz kybernetické bezpečnosti nebo školí zaměstnance, jak s umělou inteligencí bezpečně pracovat.

Zdroj: ČTK

Byznys a podnikáníČeská republikaUmělá inteligence (AI)
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa