Zisk Burberry kvůli vyšším nákladům klesl o 40 %

Britskému výrobci luxusního zboží Burberry Group klesl za fiskální pololetí zisk před zdaněním o 40 % na 72 milionů liber. K propadu přispěly vyšší náklady kvůli odpisům a restrukturalizaci. Bez zahrnutí změn směnných kurzů se zisk před zdaněním snížil o 24 % na 146 milionů liber, uvedl server listu The Wall Street Journal.
Provozní výdaje stouply o 11 % na 692,6 milionu liber. Fiskální pololetí skončilo v září. Firma už v říjnu uvedla, že tržby jí vzrostly o 5 % na 1,16 miliardy liber. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů se však o čtyři procenta snížily.
Burberry výsledky zveřejňuje v librách, většinu tržeb ale generuje v zahraničí, zejména v USA a v Asii. To znamená, že tržby z těchto trhů se zdají vyšší, když se přepočtou na domácí měnu, protože libra po červnovém referendu o vystoupení Británie z EU prudce oslabila.
Firma v květnu představila nový program, jehož cílem je zvýšit ziskovost. Program zahrnuje reorganizaci maloobchodních operací a zjednodušení produktové řady.
Burberry prodává širokou škálu produktů, včetně pánského a dámského oblečení, kabelek, obuvi a parfémů. Firma vznikla v roce 1856 a pověst si vydobyla především díky šátkům a kabátům a typickému vzoru béžovo-červeno-černé kostky. Burberry je také oficiálním dodavatelem oděvů pro britskou královnu Alžbětu II.
Zdroj: ČTK