O2 získala od ČNB licenci na pojišťovací služby, chce nabízet vlastní produkty

Telekomunikační společnost O2 Czech Republic v pondělí získala od České národní banky licenci na poskytování pojišťovacích služeb domácnostem a řidičům. Firma tak může zahájit prodej vlastních pojišťovacích produktů. Dosud O2 v oblasti pojištění figurovala pouze jako zprostředkovatel služeb partnerských společností.
"Hledáme na trhu příležitosti, jež s telekomunikacemi souvisejí, příležitosti, kde můžeme využít big data nebo naše know-how, jak účtovat klienta, jak ho oslovit a obsluhovat," uvedl generální ředitel O2 Tomáš Budník v rozhovoru pro Hospodářské noviny.
"O2 hodlá využít množství dat, jimiž disponuje. Reaguje tak také na slábnutí svého tradičního podnikání. Nedomníváme se nicméně, že by v blízké budoucnosti měla mít oblast pojišťovacích služeb významnější dopad na finanční čísla O2," říká analytik České spořitelny Jan Šumbera.
"Kroky O2 směrem k větší diverzifikaci příjmů vnímáme pozitivně, nicméně dopad do hospodářských výsledků bude velmi pozvolný a v letošních výsledcích se zřejmě projeví jenom částkou v několika desítkách milionů korun, což nepředstavuje ani 0,5 % současných tržeb. Nemyslíme si, že v současné době by měla mít informace významnější vliv na cenu akcií O2," doplnil analytik Komerční banky Miroslv Frayer.
"Je dobré připomenout, že PPF dříve vlastnila největší pojišťovnu v ČR, a má tedy v oboru mnohaleté zkušenosti. Orientaci na nové služby vnímáme pozitivně," dodal analytik J&T Banky Milan Vaníček.
Zdroj: Česká spořitelna