US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,01 %
NASDAQ-0,28 %
DOW JONES+0,51 %
PX+0,40 %
ČEZ-0,31 %
NVIDIA-0,69 %

YouTube dál ztrácí inzerenty kvůli obavám z kontroverzních videí

Internetový portál pro sdílení videí YouTube dál ztrácí inzerenty kvůli obavám, že jejich reklamy budou spojovány s kontroverzními videi. Přerušení inzerce na YouTube ve čtvrtek oznámily největší americká banka JPMorgan Chase a farmaceutická společnost Johnson & Johnson, ve středu stejný krok ohlásili američtí telekomunikační operátoři Verizon Communications a AT&T.

Redakce IW
Redakce IW
23. 3. 2017 | 17:58
Alphabet (Google)

Od inzerce na YouTube se již dříve odvrátila řada známých britských značek, například maloobchodní řetězec Marks & Spencer. Portál se stal terčem kritiky kvůli zobrazování reklam u videí s homofobní či antisemitskou tematikou.

Internetový gigant Google, který je majitelem portálu YouTube, se tento týden za praktiky při zobrazování reklamy omluvil a slíbil změny. "Rád bych se omluvil našim partnerům a zadavatelům reklamy, kterých se mohlo dotknout, že jejich inzerce se objevila u kontroverzního obsahu," řekl šéf evropské divize podniku Matt Brittin.

Společnost Johnson & Johnson ve čtvrtek uvedla, že chce pozastavením inzerce na YouTube zajistit, aby se její reklamy neobjevovaly na kanálech, které podporují "urážlivý obsah". Několik hodin po firmě Johnson & Johnson oznámila zastavení reklamy na YouTube rovněž JPMorgan Chase. Ta je podle aktiv největší bankou ve Spojených státech a ročně vynaloží na marketing kolem tří miliard dolarů.

Portál YouTube je klíčovým motorem růstu společnosti Google. Příjmy Googlu z reklamy na YouTube podle výzkumné společnosti eMarketer v loňském roce dosáhly 5,58 miliardy dolarů.

Zdroj: ČTK

Alphabet (Google)Reklama a marketing
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Hra s ohněm? Akcie jsou extrémně drahé, varuje Buffettův oblíbený indikátor

Hra s ohněm? Akcie jsou extrémně drahé, varuje Buffettův oblíbený indikátor

29. 9.-Andrej Rády
Americké akcie