O2 bude zákazníkům výpadek roamingu kompenzovat slevou z tarifu a 1 000 Kč na nový mobil nebo příslušenství

Operátor O2 Czech Republic bude zákazníkům výpadek roamingu kompenzovat slevou z tarifu odpovídající době, kdy spojení nefungovalo. K tomu dostanou zákazníci příspěvek na příslušenství nebo nový mobil 1 000 Kč. Společnost to ve čtvrtek uvedla v tiskové zprávě. Výpadek se od úterního poledne do středečních zhruba 19.00 dotkl 120 000 uživatelů české O2 a desítek tisíc klientů slovenské pobočky.
Výpadek způsobila softwarová chyba v síti společnosti CETIN, která provozuje pro O2 mobilní i fixní sítě. Chyba způsobila přetížení obou mezinárodních ústředen CETIN v Praze a Brně. Kvůli tomu nemohli zákazníci O2 v zahraničí volat ani přijímat hovory. Podle O2 nešlo o hackerský útok, o němž jako o jedné z možných příčin hovořili ve středu zástupci CETIN.
Nárok na uplatnění slevy budou mít do konce srpna automaticky všichni zákazníci, kteří byli výpadkem zasaženi. V dohledné době je bude operátor kontaktovat prostřednictvím SMS zpráv, v nichž bude informace, jak slevy na prodejnách O2 uplatnit. Není tak nutné, aby se s žádostí obraceli na zákaznickou linku.
Mluvčí CETIN Terezá Gáliková ve čtvrtek vpodvečer uvedla, že už spojují 100 % hovorů a vše funguje.
"Výpadek bude mít do hospodářských čísel O2 Czech Republic za druhé čtvrtletí menší dopad. Je zde ovšem riziko, že CETIN bude muset zvýšit investice s potenciálně mírně negativním dopadem na náklady O2," říká analytik z České spořitelny Petr Bártek.
"Výpadek roamingu podle nás způsobil společnosti spíše reputační než finanční škodu. Neočekáváme, že by měl mít zásadní dopad do ceny akcií O2," dodává analytik z Komerční banky Richard Miřátský.
"Zaujala nás především informace, že dochází k přeplnění kapacity. To by znamenalo, že již aktuální roamingové balíčky zajišťují vyšší využívání telekomunikačních služeb ze zahraničí. Takovýto stav by mohl zmírnit očekávaný nepříznivý dopad zrušení roamingu v rámci EU od poloviny června. Druhou možností je podcenění situace na straně infrastruktury, což by se zřejmě muselo rychle řešit s výhledem na uváděnou změnu regulace s dopadem v podobě možného zvýšení provozu," upozorňuje analytik z J&T Banky Milan Vaníček.
CETIN provozuje mobilní i pevné sítě, které dříve patřily O2. Ta stejně jako CETIN patří do skupiny PPF a je největším klientem firmy CETIN. Operátor O2 měl loni 4,94 milionu mobilních zákazníků.
Zdroj: ČTK