Prodej BMW v květnu vzrostl o 5 procent

Německému výrobci luxusních aut BMW vzrostl v květnu prodej o 5 procent na více než 208 000 vozů. Růst podpořila hlavně poptávka v Číně, která vykompenzovala pokles ve Spojených státech. Od začátku roku automobilka podle středečního prohlášení prodala 988 000 vozů, o 5,7 procenta více než před rokem. Údaje zahrnují prodej značek BMW, Mini a Rolls-Royce, napsala agentura DPA.
V Číně květnový prodej stoupl o 27 procent na 51 000 vozů. Poptávka byla hlavně po malém sportovně-užitkovém modelu X1, který byl hlavním pohonem růstu také celkového prodeje BMW v květnu, a po vozech řady 1.
Ve Spojených státech se prodej snížil o 11 procent na 30 000 vozů. V Evropě se prodej zvýšil o 2 procenta, hlavně díky silné poptávce v Německu. Mírně rostl i prodej v Británii.
BMW upozornila, že zažívá vysokou poptávku po elektrických hybridech. Od ledna se prodej jejích hybridů, kombinujících pohon na elektřinu a na benzin, téměř zdvojnásobil na 33 000 vozů.
Prodej samotné značky Mini stoupl v květnu o 4,2 procenta na více než 31 000 a za pět měsíců vzrostl o 3,8 procenta. Dodávky vozů hlavní značky BMW se v květnu zvýšily o 5,3 procenta na 177 000 a od ledna vzrostly o 6 procent.
BMW letos podle počtu prodaných aut zůstává jedničkou na luxusním trhu, konkurenční automobilka Daimler však roste výrazně rychleji. Daimler uvedl, že prodej vozů značky Mercedes-Benz a Smart od počátku roku vzrostl o 14 procent na 935 000. Prodej Audi naopak kvůli sporu v Číně klesl o téměř 6 procent na 738 000 vozů.
Zdroj: ČTK