Reckitt Benckiser vytvoří dvě podnikatelské divize

Britská společnost Reckitt Benckiser plánuje reorganizovat své podnikání do dvou rozdílných divizí. Jedna by se zaměřila na zdraví, druhá na hygienické potřeby a produkty pro domácnost. Cílem reorganizace je zlepšit výkon firmy a zajistit jí růst, informovala ve středu agentura Reuters.
Výrobce kondomů Durex, léku Nurofen anebo čisticích prostředků Dettol byl kdysi považován za motor celého odvětví, zejména díky vysokému růstu příjmů a zisku. Teď ale firma zažívá obtížný rok a druhé čtvrtletí bylo jejím nejslabším v historii. Na vině je série událostí, včetně kolapsu podnikání v Jižní Koreji po skandálu s bezpečností, neúspěchu s uvedením výrobku na trh a kybernetického útoku.
Podnik o restrukturalizaci rozhodl po červnové akvizici amerického výrobce dětské výživy Mead Johnson, který se bude na tržbách větší zdravotnické divize podílet zhruba polovinou. Generální ředitel Rakesh Kapoor řekl, že rozhodnutí neznamená, že by firma zvažovala odchod ze segmentu hygienických a domácích potřeb, i když analytici spekulovali, že by Reckitt mohl prodat svou divizi potřeb pro domácnost, aby získal peníze na případnou akvizici spotřební divize farmaceutické firmy Pfizer, o které firma řekla, že zvažuje její prodej. Kapoor zopakoval, že má o divizi Pfizeru stále zájem.
V současnosti je Reckitt uspořádán s ohledem na zeměpisné rozložení. To podle Kapoora přispívá k tomu, že značky domácích a hygienických produktů podávají horší výkon, než jaký je jejich skutečný potenciál.
Nová struktura by měla začít fungovat v prvním čtvrtletí příštího roku. Kapoor ale odmítl upřesnit náklady, které změny vyvolají. Pouze připustil, že firma kvůli reorganizaci zaúčtuje mimořádné náklady.
Firma současně s oznámením o chystané reorganizaci uvedla, že tržby ve třetím čtvrtletí jí na srovnatelném základě klesly o jedno procento na 3,21 miliardy liber. Analytici naopak čekali růst, a to o 0,6 procenta.
Zdroj: ČTK