Cukrovinky Oreo a Cadbury vynesly Mondelēzu prudký růst zisku

Americká společnost Mondelēz International, druhý největší výrobce cukrovinek na světě, zvýšila ve čtvrtém čtvrtletí čistý zisk na 802 milionů dolarů z 93 milionů dolarů ve stejném období 2016. K tomuto výsledku přispěla zejména vysoká poptávka po sušenkách Oreo a čokoládě Cadbury.
Čisté příjmy firmě meziročně stouply o 2,9 procenta na 6,97 miliardy dolarů, v souladu s očekáváním analytiků v průzkumu agentury Reuters. Americká daňová reforma jí pak vynesla 59 milionů dolarů.
Nejvíce se sladkostem společnosti dařilo v Evropě, kde příjmy vzrostly o pět procent a na celku se podílely 40 procenty. Naopak v Severní Americe poklesly o 0,6 procenta. Důvodem propadu je kybernetický útok, který Mondelēz stál na celoročních příjmech 100 milionů dolarů. Ty vloni vzrostly o 0,1 procenta na 25,89 miliardy dolarů, zatímco čistý zisk stoupl o 76,1 procenta na 2,92 miliardy.
Mondelēz uskutečňuje plán snižování nákladů, jehož cílem je srazit do konce roku 2018 náklady o tři miliardy dolarů.
Zdroj: ČTK