Tržby řetězce IKEA podpořil internetový prodej, stouply o 4,5 %

Tržby švédského nábytkářského řetězce IKEA se v uplynulém fiskálním roce zvýšily o 4,5 procenta na 38,8 miliardy eur. Pomohlo otevření nových prodejen a rostoucí internetový prodej. Uvedla to ve středu společnost Inter IKEA, která poskytuje franšízu na obchody IKEA. Na konci loňského fiskálního roku, tedy v závěru srpna, provozovala firma po celém světě 422 obchodů ve více než 50 zemích, meziročně o 19 více.
Růst byl stejný jako v předchozím roce. Zatímco odbyt v kamenných pobočkách zůstal téměř beze změny, tržby na internetu vzrostly o 31 procent. On-line prodej představoval pět procent obratu.
IKEA letos odtajnila novou strategii, soustředit se hodlá na otevírání menších obchodů, takzvaných showroomů v centrech měst. Jeden z nich otevřela v září i na pražském Václavském náměstí.
Investuje také do lepších služeb, od aplikací s rozšířenou realitou až po dodávky a montáž. Přibývá jí konkurence a atraktivita obchodů mimo centra měst s rozšířením internetového prodeje klesá.
Obchody IKEA vlastní 11 franšízantů. Největší z nich je IKEA Group, který provozuje 367 poboček ve 30 zemích, napsala agentura Reuters.
Zdroj: ČTK