US MARKETOtevírá za: 62 h 48 m
DOW JONES+0,65 %
NASDAQ-0,18 %
S&P 500+0,41 %
META-2,35 %
TSLA-1,40 %
AAPL-0,41 %

Audi kvůli stávce v Maďarsku přerušila výrobu v Německu

Automobilka Audi musela kvůli stávce zaměstnanců v maďarské továrně přerušit výrobu ve svém hlavním německém závodě v Ingolstadtu. Nemá totiž motory, které dostává z Maďarska. Německým médiím to v pondělí řekl mluvčí automobilky. Z podobných důvodů stávka ovlivní i produkci ve slovenské továrně automobilky Volkswagen. Maďarský odborový svaz AHFSZ zahájil týdenní stávku kvůli mzdám minulý týden ve čtvrtek a výroba v maďarském závodě v Györu prakticky stojí.

Odbory požadují zvýšení mzdy alespoň o 18 procent o nejméně 75 000 forintů (6 100 Kč) měsíčně. Chtějí také zvýšit další benefity.

Šéf odborů Tibor Szimacsek agentuře MTI řekl, že jednání mezi zástupci odborů a vedením pokračovala v sobotu. Vedení přišlo s novou nabídkou, již sedmou, kterou však odboráři odmítli, protože neodrážela vážnost situace. Odbory proto požádaly šéfa mateřské firmy Audi, aby se osobně zúčastnil jednání s cílem situaci vyřešit.

Tiskové oddělení Audi Hungaria uvedlo, že jednání mezi vedením a zástupci odborů budou dnes pokračovat. Vedení vyjádřilo naději, že se podaří co nejdříve dosáhnout dohody přijatelné pro obě strany.

Mluvčí podniku agentuře DPA potvrdil, že dnes a v úterý přeruší Audi výrobu v německém Ingolstadtu, protože jí maďarský závod přestal dodávat motory a podnik nemá velké zásoby. Automobilka používá strategii, kdy jsou součástky dodávány v okamžiku, kdy je potřebuje. Přerušení se dotkne výroby několika tisíc vozů řady A3, A4, A5 a Q2.

Stávka má zatím dopad pouze na hlavní německý závod Audi. Závod v německém Neckarsulmu, kde se vyrábí model A8, zatím vyrábí podle plánu a stejné je to také v Bruselu, kde se vyrábí elektrický e-tron, řekla mluvčí Volkswagenu.

Protest zaměstnanců maďarské továrny Audi ovlivní i výrobu sportovně-užitkových vozidel v bratislavské továrně Volkswagenu, která z Maďarska odebírá motory. Závod Volkswagenu podle médií oznámil, že zrušil úterní ranní směnu. Výroba malých městských vozidel by měla pokračovat bez omezení.

Audi Hungaria má v Györu přes 13 000 zaměstnanců, místní závod patří mezi největší v rámci Audi. Členy svazu AHFSZ je zhruba 9 000. V závodě se vyrábí benzinové, naftové a elektrické motory pro Audi, ale i jiné značky ze skupiny Volkswagen. Na hrubém domácím produktu Maďarska se místní závod Audi podílí asi 1,4 procenta, uvedla s odvoláním na propočty jednoho z maďarských ekonomů agentura Reuters.

Zdroj: ČTK

AutaMaďarskoNěmeckoOdbory
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika