Zisk italské oděvní firmy Calzedonia loni mírně klesl

Italskému výrobci spodního prádla a punčochového zboží Calzedonia se v loňském roce snížil hrubý provozní zisk (EBITDA) o dvě procenta na 478 milionů eur. Letos plánuje otevřít nové obchody na strategicky důležitých trzích, tedy v USA, Číně a Japonsku. Uvedla to firma v úterním prohlášení.
Tržby společnosti se snížily o 0,5 procenta na 2,3 miliardy eur, bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů však stouply o dvě procenta. Tržby ze zahraničí měly na celkových tržbách podíl 55 procent. Investice činily 209 milionů eur.
Společnost má více než 4 000 obchodů ve 49 zemích světa, včetně České republiky. Loni otevřela 217 nových obchodů, z toho 207 v zahraničí, především v USA, Číně, Rusku, Španělsku a Francii, napsaly agentury APA a Reuters.
Firmu založil v roce 1986 průmyslník Sandro Veronesi. Kromě značky Calzedonia vlastní také značky Intimissimi, Tezenis a Falconeri. Společnost má výrobní závody v Itálii, Chorvatsku, Srbsku, Bulharsku, Rumunsku, na Srí Lance a od loňského roku také v Etiopii.
Zdroj: ČTK
Aktuality
