Volkswagen v dubnu zvýšil odbyt v Číně, na svém největším trhu

Německá automobilová skupina Volkswagen v dubnu meziročně zvýšila odbyt v Číně, na svém největším trhu. V příspěvku na síti LinkedIn to dnes uvedl šéf čínské divize firmy Stephan Wöllenstein. Stalo se tak podle něj i přesto, že čínský trh jako celek zhruba o deset procent klesl.
Firmě se v Číně podařilo zvýšit tržní podíl o 1,7 procentního bodu na 21 %. Podnik nyní předpokládá, že čínský trh zažije po velmi prudkém propadu způsobeném koronavirem stejně prudké oživení, tedy vývoj ve tvaru písmene V.
"Je jasně vidět, že Čína projde písmenem V," uvedl šéf prodeje značky VW Jürgen Stackmann s odkazem na křivku vývoje v zemi, kde nemoc covid-19 udeřila nejdříve, než se začala šířit dál do světa. "V Evropě s obnovou ve tvaru V nepočítáme," dodal.
Na čínském trhu, který je největší na světě, je Volkswagen lídrem. Loni tam firma prodala téměř 40 % všech svých vozů.
V Německu, tedy na největším evropském trhu, Volkswagen v dubnu podle Stackmanna prodal meziročně o 60 % méně aut. Ve zbylé části Evropy to bylo dokonce o 85 % méně, protože některé významné trhy, jako je italský a španělský, úplně zamrzly. Oživení v Evropě bude mít podle Stackmanna spíše tvar písmene U, potrvá tedy déle.
Volkswagen usiluje o to, aby vlády podpořily nákup nových aut. Firma také vyšla vstříc zákazníkům a upravila podmínky leasingu.
Zdroj: ČTK