Řetězec H&M se ve druhém finančním čtvrtletí po více než deseti letech propadl do ztráty

Švédský prodejce oděvů Hennes & Mauritz (H&M) se ve druhém fiskálním čtvrtletí propadl do ztráty před zdaněním 6,5 miliardy švédských korun, zatímco ve stejném období loni vykázal zisk 5,9 miliardy SEK. Firma skončila ve ztrátě poprvé za více než deset let. Na výsledky měla dopad pandemie nemoci covid-19, kvůli které firma musela uzavřít velkou část svých obchodů, uvádí se v jejím pátečním prohlášení.
Čisté tržby se za tři měsíce do konce května snížily o 50 procent na 28,7 miliardy SEK. Firma ve čtvrtletí musela dočasně zavřít obchody v mnoha zemích, v polovině dubna bylo zavřených zhruba 80 procent jejích obchodů. Tržby přes internet ale o 36 procent vzrostly.
H&M rovněž uvedla, že rozšířila slevy, což jí snížilo ziskovou marži. Varovala také před možností dalších vysokých slev ve třetím čtvrtletí.
V současnosti se prodej začíná zlepšovat a zavřených zůstává zhruba sedm procent z více než pět tisíc obchodů firmy. Společnost se však rozhodla, že za celý letošní rok otevře méně nových obchodů, než původně plánovala, a naopak jich více zavře. Hodlá tak zcela uzavřít 170 obchodů a 130 jich otevřít, což znamená, že se v letošním fiskálním roce počet jejích obchodů sníží zhruba o 40, uvedla agentura Reuters.
Společnost H&M byla založena v roce 1947 a je druhým největším módním řetězcem na světě za španělskou firmou Inditex. Kromě hlavní značky H&M vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, & Other Stories, H&M HOME, ARKET a Afound. Působí ve více než 70 zemích světa, včetně České republiky.
Zdroj: ČTK