US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,52 %
NASDAQ+0,75 %
S&P 500+0,54 %
ČEZ+0,33 %
KB+0,29 %
Erste+0,89 %

Nový šéf Škody Auto se chce zaměřit na elektrifikaci a digitalizaci

Nový předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer hodlá věnovat zvláštní pozornost elektrifikaci a digitalizaci produktů firmy. Jde podle něj o klíč k tomu, aby automobilka zůstala pro zákazníky atraktivní, a aby produkty firmy odpovídaly přání zákazníků. Schäfer to uvedl ve svém prvním dopisu zaměstnancům.

Redakce IW
Redakce IW
10. 8. 2020 | 12:00
Česká republika

"V blízké budoucnosti bude automobil elektrický a plně propojený se svým okolím. Proto hodlám věnovat zvláštní pozornost další elektrifikaci a digitalizaci našich produktů. Jsou klíčem k tomu, aby automobilka zůstala pro své zákazníky i nadále atraktivní," uvedl Schäfer. Svou představu automobilka podle něj ukáže na modelu Enyaq iV. Jde o první SUV s čistě elektrickým pohonem, představeno bude 1. září v Praze. Od začátku roku 2019 do konce roku 2022 má být představeno 30 nových modelů, modernizací nebo variant modelů značky.

"Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přání našich zákazníků. Za jejich peníze jim vždy musíme nabídnout o něco více a příjemně je překvapit. Právě to je spolu s vynikajícím týmem a kvalitou produktů pro naši značku charakteristické a bude tomu tak i v budoucnu," uvedl dále Schäfer.

V dopisu neopomenul zmínit současnou situaci, kdy na světové hospodářství dopadá pandemie koronaviru. "Společně začínáme novou kapitolu a podnikneme další kroky v procesu transformace," napsal. Podle něj "to určitě nebude procházka růžovou zahradou".

Padesátiletý Thomas Schäfer se stal předsedou představenstva Škody Auto v pondělí 3. srpna, předtím působil jako generální ředitel jihoafrického zastoupení koncernu Volkswagen s působností i pro celý subsaharský africký region. Nahradil Bernharda Maiera, který z funkce odešel po necelých pěti letech.

Ředitel Volkswagenu Herbert Diess v minulých dnech listu Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut "není dostatečně agresivní" v konkurencí s Korejci a Francouzi. Automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut.

Provozní zisk Škody Auto se v prvním pololetí propadl kvůli pandemii koronaviru téměř o tři čtvrtiny na 228 milionů eur z 824 milionů eur před rokem. Tržby Škody Auto v pololetí klesly o více než čtvrtinu na 7,5 miliardy eur z 10,2 miliardy eur před rokem. Firma očekává postupné oživení trhu ve třetím čtvrtletí. Považuje za možné, že ve čtvrtém čtvrtletí se vrátí na loňskou úroveň.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 000 lidí, z toho v ČR téměř 34 000.

Zdroj: ČTK

AutaČeská republikaPrůmysl
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Velká rotace začíná. Štafetu od zlata přebírají ostatní komodity

Velká rotace začíná. Štafetu od zlata přebírají ostatní komodity

14. 7.-Andrej Rády
Komodity