Philip Morris ČR od září zdražil své produkty o zhruba 4 Kč na krabičku

Podle tisku společnost Philip Morris ČR od 1. září zdražila své produkty o zhruba 4 Kč na krabičku (zhruba o 4 % v průměru). Navýšení cen může podniku pomoci vyřešit postupné zvyšování tabákových daní či alespoň zmenšit dopad covidu-19 v podobě omezení zahraniční poptávky.
Historicky byla společnost Philip Morris ČR schopná řešit zvyšování daní přesouváním efektu na spotřebitele poměrně úspěšně. Nepříznivý může být jejich další přesun k levnějším značkám nebo na šedý trh, protože k alespoň částečnému zdražení přistoupil téměř celý trh.
"Jedná se o tradiční postup, a pokud se firmě podaří zvýšit ceny bez výraznějšího ústupu poptávky, mělo by se to pozitivně projevit do hospodaření společnosti," říká analytik Milan Vaníček z J&T Banky.
"Toto zvýšení cen je nad rámec dopadu letošního zvýšení daní, na které již výrobci reagovali výrazným zvýšením cen. Z toho důvodu by mělo být pozitivní pro marži. Může to mít ale další negativní dopad na spotřebu cigaret, jelikož maloobchodní ceny tak letos vzrostly již o více než 16 %," doplnil analytik Jan Šafránek z České spořitelny.
Zdroj: J&T Banka
Aktuality
