Automobilka BMW díky Číně a Evropě ve čtvrtletí zvýšila odbyt

Německý výrobce luxusních automobilů BMW se díky čínskému a evropskému trhu vzpamatoval z koronavirového propadu. Ve třetím čtvrtletí zvýšil odbyt značek BMW a Mini o 8,6 procenta na 675 680 vozů. Za prvních devět měsíců je ale ve srovnání se stejným obdobím loni stále v minusu 12,5 procenta, vyplývá z jeho středečního sdělení.
V Číně se v uplynulém čtvrtletí prodalo 230 612 vozů, meziročně o 31,1 procenta více. V Evropě jich bylo 275 618, což představuje nárůst o 7,1 procenta. Nedařilo se ale ve Spojených státech, kde firma zaznamenala pokles prodeje o 15,7 procenta.
Výrazně vzrostl prodej elektromobilů a takzvaných plug-in hybridních aut. Meziročně se jich prodalo o 46,6 procenta více, i když s 54 719 vozy tvoří z celkového odbytu i nadále jen malý podíl.
Z propadu způsobeného koronavirem se už vzpamatoval i konkurent Daimler. Prodej osobních aut Mercedes-Benz ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostl téměř o čtyři procenta na 613 770 vozů - také díky silné poptávce v Číně. Zaznamenal tak první čtvrtletní růst v letošním roce.
Zdroj: ČTK
Aktuality
