Polovina uživatelů internetu aspoň jednou měsíčně nakoupí na on-line

Téměř každý druhý uživatel internetu (47 %) alespoň jednou měsíčně nakoupí něco on-line. Až polovinu nákupů za poslední rok tvořilo oblečení a boty, oblíbená je také elektronika. Vyplývá to z aktuálního výzkumu Ecommerce 2013, který pro Asociaci pro elektronickou komerci uskutečnila společnost Mediaresearch. Výzkumu se zúčastnilo 1 514 lidí z aktivní internetové populace.
Alespoň jednou ročně on-line nákup uskuteční 90 % uživatelů internetu. 6 % respondentů pak uvedlo, že přes internet nakupuje i jednou za týden. Stále oblíbenější je on-line nakupování prostřednictvím smartphonů a tabletů, které umožňují připojení k internetu. Čtvrtina majitelů těchto přístrojů uvedla, že tímto způsobem v minulosti na internetu nakoupila.
Kromě oblečení a bot lidé přes internet často nakupují také elektroniku s důrazem na počítače, notebooky a mobilní telefony. V rámci on-line nákupů si lidé také často pořizují sportovní oblečení a vybavení. Pro internetové zákazníky jsou důležité recenze od ostatních uživatelů. Při výběru internetového obchodu je zohledňuje 80 % lidí.
S kvalitou služeb e-shopů je většina lidí spokojená. Pouze 1 % zákazníků s nimi má špatné zkušenosti, mezi něž patří dlouhá doba doručení, problémy s dodáním zboží, nespokojenost s doručeným produktem nebo chybné informace na stránkách e-shopu.
Zdroj: ČTK