IMAX chce s čínskou firmou nabízet luxusní domácí kina

Kanadský výrobce velkorozměrových kinematografických systémů, včetně trojrozměrných, IMAX Corp. vytvořil společný podnik s čínskou TCL Multimedia Technology Holding, který bude nabízet luxusní domácí kina s technologií od firmy IMAX v hodnotě 250 tisíc USD (4,8 milionu Kč). Zaměřit se chtějí hlavně na čínský trh, ale také na bohaté v Hongkongu, Rusku a na Blízkém východě.
Každá z firem bude mít ve společném podniku poloviční podíl. Majitel domácího kina bude mít možnost sledovat hollywoodské trháky v kvalitě kin IMAX v pohodlí svého domova, a to možná i ve stejný den, kdy budou mít tyto filmy světovou premiéru.
Čína je v současnosti pro IMAX druhým největším trhem a nejrychleji rostoucím. Celkem má firma v zemi instalováno 131 pláten a na celkových příjmech má Čína podíl 16 %.
IMAX stejně jako další globální značky sází hlavně na extrémně bohaté Číňany a jejich vysoký zájem o luxusním zboží a jedinečné zážitky. Čína mimo jiné pomáhá k růstu luxusním značkám jako LVMH a Tiffany.
Podle průzkumu společností Capgemini a RBC Wealth Management bylo v Číně loni 643 tisíc milionářů, o 14 % více než před rokem. V zemi žije čtvrtý nejvyšší počet mimořádně bohatých na světě.
Firmy plánují, že začnou s výrobou domácích kin v roce 2015. Zatím však odmítly poskytnout výhled, kolik kin chtějí ročně prodat. Podle TCL Multimedia by velikost trhu pro domácí kina mohla v současnosti činit 2 000 kusů a očekává, že v příštích pěti letech by trh mohl růst až o 20 % ročně, napsala agentura Reuters.
IMAX má promítací plátna v 53 zemích světa. Příjmy firmy z prodeje vstupenek loni činily 700 milionů USD. Čistý zisk stoupl na 41,3 milionu USD z 15,3 milionu před rokem.
Zdroj: ČTK
Aktuality

